Zwanger worden en andere baan

<p>Hi dames,</p><p>Ik wil het volgende graag met jullie delen…;</p><p>Mijn vriend en ik hebben al langere tijd een kinderwens maar wilde eerst alles zo goed mogelijk op orde hebben. Nu is dat voor ons gevoel eindelijk zo en willen we het heel graag gaan proberen maar… Ik heb het totaal niet naar mijn zin op mijn werk.</p><p>Ik ben al een aantal maanden aan het zoeken naar iets anders maar dat is moeilijker dan gedacht… Daarom hebben  we toch besloten om mijn spiraal te laten verwijderen (hij is afgelopen donderdag verwijderd) en te zien hoe het loopt (wie weet duurt het nog heel lang voor ik zwanger raak).</p><p>Op dezelfde dag dat mijn spiraal is verwijderd heb ik een heel leuk kennismakingsgesprek gehad voor een andere baan. Ondanks dat ik heel erg hoop dat ik wordt aangenomen ben ik tegelijkertijd ook heel bang. Stel dat ik wel heel snel zwanger word en (als ik word aangenomen) dit na korte tijd op mijn nieuwe werk moet vertellen…</p><p>Ik heb nu een vast contract maar ga bijna iedere dag met tegenzin naar mijn werk en ervaar veel stress. </p><p>Neem ik het risico en kies ik voor werkplezier en mijn mentale gezondheid of ga ik voor zekerheid?</p><p>Heeft er iemand in een vergelijkbare situatie gezeten?❤️</p>

Heyy.
Ik heb 10 jaar  voor een bedrijf gewerkt en was het al een tijdje beu.  Heb het heel leuk gehad maar het werd na z'n lange tijd echt een sleur en ik had allang geen uitdaging meer .
Ik wist dat ik nog een 2e kindje wilde en heb bewust gekozen om nog even daar door te blijven werken tot ik zwanger was en bevallen was en ging daarna wat anders zoeken. 
Toch voor die zekerheid ! In deze tijd weet je het maar nooit en vooral met het corona liggen de banen niet echt voor het oprapen .
Is je baan echt zo erg dat je het niet nog een tijdje even kan volhouden ? Ik denk als je een nieuwe vaan hebt en  jij verteld dat je zwanger bent dat ze dat niet van harte zullen nemen . Ze zeggen dat het niet mag zwangerschap discriminatie maar geloof me ze doen het toch wel .en gooien het wel ergens anders
op .  Stress in je zwangerschap is ook niet goed en als je toch zonder baan komt te zitten  kan dat best veel stress met zich mee brengen. 
Ik zou als ik jou was ook al heb je het niet naar je zin het nog even proberen uit te zingen.  Het lastige is dat je niet weet wanneer je zwanger word natuurlijk.  Maar wie weet is dit al snel. 
Succes met je keuze en hopelijk word je snel zwanger 

Hoi,

Ik ben gewoon voor mijn nieuwe baan gegaan terwijl we al bezig waren met een tweede kindje. Uiteindelijk ben ik nu na 3 jaar zwanger en werk ik al 2.5 jaar bij mijn super leuke nieuwe baan! Dus ik zou zeggen ga ervoor! Je weet toch niet hoe zwanger worden verloopt!
Succes met beiden!

Je mag gewoon zwanger zijn of worden in nl ongeacht of je baan 1 maand oud is of 10 jaar oud is. Het is zwangerschapsdiscriminatie als iemand daar wat op aan te merken heeft. Het is logisch dat jij én een leuke baan wil én zwanger wil worden. Je doet niks strafbaars. Dus kies voor jezelf

ik verlies mijn baan helaas door corona, wij zitten al  bijna een jaar in de ziekenhuistrajecten  wij hebben besloten om door te gaan en zien  hoe het loopt, je kunt altijd gaan leven naar wat  je hebt en er is altijd wel  een  oplossing;)

Je gaat er onbewust misschien vanuit dat je nieuwe werkgever er problemen mee heeft. Misschien is dat helemaal niet het geval. Misschien wel. In de reacties schrijft iemand al, dat je voor iedere situatie wel een oplossing kunt vinden. Dat lijkt mij de juiste instelling. En wie weet, pakt alles juist heel positief uit. Ga je straks met plezier naar je werk ?

Ik switchte ook met kinderwens. Eerlijk gezegd, toen ze aangaven me te willen hebben. In juni werd ik aangenomen en enkele dagen na indiensttreding (1 sept) werd ik zwanger. Ik vertrouw erop dat ze wel zullen verlengen, het hoort erbij als je een jonge vrouw aanneemt zeiden ze. Ik zou het gewoon doen

Wij hebben al kinderen en daardoor minder 'haast'. Ik heb dus besloten eerst even in het ritme te komen bij mij nieuwe werkgever. In jullie geval zou ik er lekker voor gaan. Je weet niet hoe lang het duurt voor je überhaupt zwanger bent.

Terug
Bovenaan