Zwanger worden en borstvoeding

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal,</p><p>Mijn dochter is 8 maanden oud en ik geef nog steeds volledige borstvoeding. Ook weigert ze de fles. Wij hebben de wens om opnieuw zwanger te worden maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Nu lees ik wel eens dat je dan toch kunt ovuleren en dat de kans op zwangerschap klein, maar wel aanwezig is. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurde het voor jullie menstruatie weer terug kwam terwijl je nog borstvoeding gaf? <br /><br /></p><p>Het is natuurlijk een luxe probleem maar ik ben gewoon benieuwd naar andere ervaringen :)</p>

Onze kleine is nu 10weken oud. Mijn menstruatie was er alweer na 8 weken, terwijl ik volledige BV gaf.. had het totaal niet verwacht zo snel alweer ?

Ik heb 18 maanden borstvoeding gegeven aan mijn dochtertje. Pas met 13 maanden kwam mijn menstruatie terug, voor die tijd voedde ik ook nog veel en pas toen ik ging afbouwen naar 2-3x (rond 12-13 maanden) kwam mijn menstruatie. Bij mij ging veel bv geven en cyclus dus niet samen. Mijn cyclus was wel aardig snel weer op de rit, niet helemaal exact maar wel tussen de 29-35 dagen steeds. 
4x ongesteld geweest en toen gingen we voor nummer 2 en was ik gelijk zwanger (toen gaf ik ook nog 2x per dag borstvoeding dus ?)

Ik geef inmiddels 2,5 jaar borstvoeding aan mijn dochter. Met 11 maanden werd ik weer ongesteld. 

Sommige vrouwen worden al snel weer ongesteld, andere vrouwen pas als ze volledig gestopt zijn met de borstvoeding. En alles er tussenin. Er zijn vrouwen die nooit ongesteld worden tussen hun zwangerschappen in, omdat ze meteen bij de eerste eisprong alweer zwanger worden, dat kan dus wel. Alleen is niet te voorspellen wanneer jouw eisprong zal zijn.
Je kunt op Facebook lid worden van de groep 'borstvoeding en meer' dat gaat over zwanger worden terwijl je borstvoeding geeft. 

Ik had met 8 maanden weer een positieve zwangerschapstest in handen en had nog niet gemenstrueerd sinds de bevalling. (Het was toen ook echt nog een prille zwangerschap, bleek uit de langzaam oplopende testen en de eerste nog wel goede echo). Helaas uitgelopen op een miskraam, maar daarna was mijn cyclus dus terug zoals te verwachten als ik geen borstvoeding had gegeven (eerste cyclus duurde 6 weken na de miskraam, daarna ging het naar rond de 30 dagen). Ik neem aan dat mijn cyclus anders dus ongeveer 8 maanden na de bevalling terug zou zijn geweest. Ik geef nu met 16 maanden nog steeds borstvoeding, het is helaas sindsdien nog niet gelukt om opnieuw zwanger te worden.

Terug
Bovenaan