zwanger worden en een nieuwe baan

Hoi allemaal,
Daar ben ik weer. Zwanger geraakt van de eerste (!!) ICSI-poging en inmiddels bevallen van een heerlijke dochter die over een paar weekjes al 1 wordt. We hebben een afspraak staan voor een intake, voor in eerste instantie een terugplaatsing van een cryo. We hebben er nog 6 ingevroren dus wie weet. Heeft iemand trouwens een succesverhaal over een cryo-terugplaatsing? Graag!
Nu zit ik een beetje met het volgende. We gaan nu weer beginnen, maar ik ben eindelijk zover dat ik een baan kan gaan zoeken. Ik heb besloten, om toch voor een tweede zwangerschap te gaan, omdat we dus nooit weten wanneer dat gaat lukken en ik wil niet wachten met proberen, want hoe ouder je wordt des te kleiner worden je kansen. En aangezien  we eigenlijk een groot gezin willen (als het lukken mag) heeft een jaar of twee wachten geen zin.
Maar ik ben (nu al, beetje vroeg) bang hoe ik het allemaal moet gaan regelen. Kijk een terugplaatsing is misschien wel te doen. Maar een hele ICSI-poging kan je volgens mij bijna niet geheim houden voor je werkgever. En stel dat het wel lukt. hoe reageren (nieuwe) bazen erop als je in je eerste werkjaar( misschien zelfs halfjaar, hopen mag, toch?) komt met de mededeling dat je zwanger bent? Heeft iemand hier ervaring mee? Zit iemand ook met deze gedachten?
Kijk een zwangerschap heb ik liever dan een baan. Dat is voor mij duidelijk. Maar het zou toch wel fijn zijn als het allebei kan? Of wil ik dan teveel?
Ella

Absoluuuut niet! Lekker een leuke nieuwe baan zoeken. Je weet toch niet hoe het loopt, en waarom zou je jezelf onthouden van een nieuwe baan?

Ik snap je gevoel, ik zat op zich met hetzelfde. En wat blijkt nu, 5 mei ga ik beginnen in een nieuwe baan en ik ben 6/7 weken zwanger... Ik word gedetacheerd, daar weten ze het maar op mn nieuwe werk nog niet. Ik ben er al lang mee bezig en ben super blij (al is het nog heeeel onzeker). Ik ben niet ziek of zwakzinnig, ik ben zwanger. Ik ga beginnen op een half jaarcontract en als alles goed gaat ga ik over een half jaar ook meteen met verlof. Kleine kans dat ze op dat moment je contract verlengen en nu denk ik: DAT zien we DAN wel weer!! Ook al vind ik het wel spannend om straks te gaan melden als ik er net 3 weken zit, maar de siatuatie is nou eenmaal zo en ik ben blij!

Nou, een heel verhaal om te zeggen: go for it! Waarom zou je allebei niet verdienen!

Hallo,

Ik vind dat je er ook gewoon voor moet gaan, maar snap wel een beetje hoe je je voelt.
Ik heb   precies hetzelfde gehad. Mijn vriend en ik zijn ook al een tijdje bezig en wij gaan nu voor KID (kunstmatige inseminatie donor) het is allemaal wat sneller gelopen dan wij gedacht hebben.
Nu is het zo dat ik in januari ben begonnen met mijn nieuwe opleiding en werk in de kraam. Tijdens mijn sollicitatie heb ik niet verteld dat wij bezig waren, wij wisten toen ook nog niet hoe lang het allemaal zou gaan duren voor wij konden gaan starten met de behandeling.
Ik heb mijn 2 maanden proeftijd voor de zekerheid afgewacht en heb het ze toen verteld, vond het ook heel moeilijk en zat er echt tegen aan te hikken..maar ik moest voor mijn gevoel wel want ik moest dan ook al om de 2 dagen naar het ziekenhuis.
Ik was bang voor hun reactie, vooral omdat ik net begonnen was met de opleiding die ze voor mij betalen en ik was bang dat ze misschien zouden denken dat ik het werken in de kraamzorg misschien niet aan zou kunnen door mijn prive situatie.
Gelukkig reageerden ze goed, ze accepteren onze keus en laten ons daar vrij in.
Wel vroegen ze of ik er over na had gedacht niet nog een jaartje te wachten (dan ben ik klaar met de opleiding) ik heb gezegt dat ik dit niet wilde omdat wij al zo lang wachten, wij nu al de kans kregen(sneller dan verwacht) en dat we niet weten hoe lang het nog gaat duren voor het eindelijk aanslaat. Ik heb ze gezegt dat ik de bezoekjes aan het ziekenhuis zo veel mogelijk zal inplannen buiten werktijd of aan het einde van de dag (als dit mogelijk is natuurlijk)
Ik ben blij dat ik het ze gezegt heb...er valt dan echt een last van je schouders.
Ik denk wel dat je werkgever het zal begrijpen...ze weten dat de meeste vrouwelijke werknemers vroeg of laat toch wel aan kinderen wil beginnen.
Ik vind dat je er voor moet gaan!!!!!!
Succes.

Lfs N

Hoi Ella,

Ik herken je situatie.. ik heb onlangs namelijk precies hetzelfde meegemaakt. Ik kon van baan veranderen maar omdat we midden in allerlei behandelingen zitten heb ik heel erg getwijfeld (niet over de baan maar wel de situatie). Ik had besloten om direct open kaart te spelen en heb al in het allereerste gesprek uitgelegd waar we mee bezig zijn  zodat zij wisten 'waar ze aan begonnen' toen ze mij aannamen om het maar plat te zeggen.
En ... ze vatten het echt supergoed op en leven ontzettend  met me mee. Ik ben blij dat ik eerlijk gezegd heb en dat ik de baan genomen heb want wie weet hoe lang het allemaal nog duurt.
Jou situatie kan natuurlijk heel anders zijn, maar ik wilde je toch laten weten dat er ook nog werkgevers zijn die wel 'menselijk' handelen gelukkig maar. Ik wens je veel succes in het maken van je keuze.
Liefs, Amber

Hi Ella...

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben zo goed als afgestudeerd en ben bezig met het zoeken van een baan. Morgen heb ik toevallig een sollicitatie.
Ik weet al een paar jaar dat ik PCOS heb, maar pas vorig jaar drong het tot mij door wat het betekende (als je 17 bent, dan hou je je nog niet zo bezig met kinderen krijgen). Mijn man en ik hebben besloten om het nu al te proberen. Omdat we nu nog jong zijn (meer kans) en als het nu 3 jaar duurt dan is dat minder erg dan als we 30 zijn.

Maar goed, ik heb morgen dus een sollicitatiegesprek en wat als ze nou vragen hoe het met mijn toekomstplanning zit? Moet ik dan al zeggen dat we nu al een jaar aan het proberen zijn om zwanger te worden? Of kan ik dat beter niet zeggen? Want wie weet hoe lang het nog duurt?

Zelf heb ik zo iets van...ik zeg nog niets, totdat ik zwanger ben. Maar ja, dan ben je natuurlijk ook niet helemaal eerlijk. Maar die baan wil ik echt heel graag! Is zo'n beetje mijn droombaan! (en ze hebben geweldige zwangerschapsregelingen ;))...

Ben dus nog een beetje in dubio...Iemand advies?!

Liefs xx

Glinsterje, gaan voor die baan zou ik zo zeggen, wie weet hoelang het nog allemaal zal duren (zeker als je pcos hebt) en als ze al goede regelingen hebben dan betekent dat in ieder geval  dat ze  al wel  rekening houden met  vrouwelijke medewerkers....
Succes met het maken van je keuze!

Hoi Glinsterte,
je hebt er nu niets meer aan, maar ik zou het ook niet zeggen. Als je zwanger bent kan je het altijd nog zeggen. Inmiddels weet je waarschijnlijk al iets meer. Heb je hem?? die Droombaan?! Ik zit nog steeds te hopen dat ik op gesprek mag komen. Ik heb vorige week gebeld, hoor waarschijnlijk deze of volgende week iets en ik heb nog een andere sollicitatie lopen ook.
Volgende maand hebben we een cryo- terugplaatsing. Spannend allemaal. Ik hoop zo dat het gaat lukken (zwanger worden)! Duimen dus.
Liefs Ella
Bedankt voor de reacties! Sorry voor mijn late reactie, maar ik kijk niet iedere dag hier (vorige keer dat ik zwanger probeerde te raken  keek ik zo ongeveer 3 keer per dag, dat is niet goed voor me)

Terug
Bovenaan