Zwanger worden en fibromalagie en overgewicht

<p>Hoii  allemaal</p><p>Ik heb een vraagje  </p><p>Ik ben 29 bijna 30 in juni  en ik weet sinds een jaar officieel  nu dat ik fibromalagie heb en ook  lichtehartritme stoornis en longen Atsma en COPD  en spastische darmen  en  ik heb ook zwaar overgewicht ik ben nu 120 kilo ik was meer ben al wat afgevallen gelukkig ben al zolang bezig  maar ik wil ook heel graag zwanger worden  ik heb in het verleden al 2 miskramen gehad wat kan ik het beste doen ik hoop dat iemand mij raad kan geven wat ik allemaal het beste kan doen ook al weet ik dat ik nog al een slechte combinatie heb met lichaams problemen</p><p>Het is wel onze wens samen van mijn man en mij om een mooie  gezin op te bouwen</p><p>Groetjes whitney</p>

Hoi Whitney, 
Afvallen zou toch wel mijn advies zijn, een gezonde leefstijl en gewicht zal je gehele lichamelijke gestel ten goede komen en daarmee ook de klachten verminderen die je ervaart door jouw verschillende aandoeningen. Vervolgens zal ook de kans op een zwangerschap worden vergroot. 
Gezien de aandoeningen die je hebt zal je dit het beste in samenwerking met een dietiste en misschien zelfs een personal trainer kunnen doen. Even informeren bij je huisarts, misschien kun je wel een verwijzing krijgen!
Succes en ik hoop dat je wens om moeder te worden mag uitkomen!

Ik denk inderdaad net als mamaevanl dat professionele begeleiding tav je gezondheid een goede stap is. Ik ben zelf diëtist, maar vind in sommige situaties een gecombineerde leefstijl interventie (gli) beter passend dan een diëtist. Intensiever/langduriger qua begeleiding en meer gericht op leefstijl dan alleen op voeding en beter vergoed. Ik weet niet of je in aanmerking komt voor een gli, ik twijfel vanwege je medische achtergrond en ik ben niet helemaal thuis in de verwijzing naar gli. Of een diëtist die ook leefstijlcoach is is wellicht een optie. Ga eens praten met je huisarts wat die voor ideeën heeft. 

Terug
Bovenaan