Zwanger worden en gebruik Oxazepam?

Hoi meiden,

Doordat ik net een burnout heb gehad en nog af en toe gespannen ben, gebruik ik 1 tablet Oxazepam (10 mg.) per dag om wat rustiger te worden.

Weten jullie of dit van invloed kan zijn op het zwanger worden?

Liefs,
Camel

hoi camel,
oxazepam is een spierverslapper, ik weet niet of het van invloed heeft op het zwanger worden, op het zwanger zijn is het volgens mij niet zo goed, zelfs een ibuprofennetje is ook niet goed en mag je in princiepe alleen een paracetamolletje slikken. Maar anders moet je ff in de bijsluiter kijken daar zal het vast wel instaan
veel liefs sas

hoi camel,
oxazepam is een spierverslapper, ik weet niet of het van invloed heeft op het zwanger worden, op het zwanger zijn is het volgens mij niet zo goed, zelfs een ibuprofennetje is ook niet goed en mag je in princiepe alleen een paracetamolletje slikken. Maar anders moet je ff in de bijsluiter kijken daar zal het vast wel instaan
veel liefs sas

Hoi Camel,

Er is nog weinig bekend over het gebruik van oxazepam en zwangerschap. Dat betekent dat er geen negatieve dingen zijn gevonden, maar het is ook niet uitgesloten. Las wel dat als je  het slikt aan het einde van de zwangerschap dat je kindje dan suffig kan zijn bij de geboorte.

Als ik jou was zou ik gewoon even bij de huisarts informeren en misschien eens zoeken naar een homeopatisch alternatief.

Succes!

Hoi Pien,

Ik slik ook oxazepam (15 mg. per dag), dit na overleg met de dokter. Eerst had ik 30 mg. en toen in zwanger wilde worden (bijna een jaar geleden) heb ik het gehalveerd.
Ik heb me voorgenomen zodra ik weet dat ik zwanger ben, dat ik nog meer ga minderen.
Hoe lang ben jij al bezig? Wij al 9 maand, het valt wel tegen joh, dat wachten.
Ik hoor graag nog eens wat van je.

Evelise

halo ik ben pas mijn kindje verlooren in nov maar wil nu weer zwanger worden en mijn doktor zei dat het geen kwaad kan in het begin van je zwangerschap groetjes jolanda

Terug
Bovenaan