zwanger worden en lijnen

A

Anoniem

Guest
 hallo allemaal.

wij zijn inmiddels bijna 6 maanden bezig om zwanger te worden. tot nu toe nog steeds niet gelukt.
maar nu zit ik met het volgende probleem, ik wil eigenlijk wel graag wat kilootjes afvallen.
ben ong 10 kilo te zwaar.
is het verstandig om nu te gaan lijnen??
of kan ik daar beter mee wachten?
voor het zelfde geld duurt het nog 6 maanden of langer voor ik zwanger ben moet ik dan zo lang wachten met afvallen?/
wie kan mij helpen?

gr moon

hoi hoi,
volgens mij als je als je veel groenten en fruit eet en ook gwoon 3x per dag en dan alle dingen als chips en extra's en vetten etc. niet neemt dan val je ook af.
dit gaat misschien wel heel langzaam maar, je valt wel af en blijft wel gezond.
je kunt het ook even aan de ha vragen voor de zekerheid.
nou succes ermee.
groetjes jook

Hoi Moon. Ik zit met exact hetzelfde. Ik ben net 4 kilo kwijt, maar wil er eigenlijk nog 3 a 4 af. Maar probeer ook zwanger te worden. Ik snoep niet (heeeeel af en toe) en probeer gezond te eten (fruit, groenten). Dat kan nooit slecht zijn als je zwanger zou raken.
(Streng) lijnen mag niet als je zwanger bent (dus vanaf het moment dat je het weet). Je lichaam moet dan afvalstoffen kwijt en die komen dan bij je kindje. Als ik jou was zou ik nu gewoon goed op je voeding letten. Als je zwanger bent, dan krijg je toch meer eetlust, dus dan is het weinig zinvol.
Succes ermee en laat je me weten als je de 1e kilo('s) er af hebt???
Enne....ook succes met zwanger worden he?! Klussen is ook goed voor de lijn!!
Liefs, Patricia

wat fijn dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten.
patricia wat goed van je dat je al 4 kilo kwijt bent!!
ik denk dat ik inderdaad maar eens moet stoppen met snoepen en dat ik gewoon gezond ga eten. ik hoop dat ik daardoor wat kilo's kwijt raak.
k zal het zeker laten weten als ik mijn eerste kilo kwijt ben.
patricia hoelang zijn jullie al 'bezig'?
ik zit in mijn 6e ronde, eerste kindje.
ik ben 27, bijna 28.
jullie ook heel veel succes met zwanger worden!!

groetjes moon

Hoi Moon 78,

Als je ong 10 % van je lichaams gewicht afvalt indien je overgewicht hebt dan gaan de kansen op een zwangerschap omhoog, heb ik ergens gelezen. Zolang je nog niet zwanger bent kan het echt geen kwaad om te lijnen. Die kilo's ben je dan maar kwijt dan kom je in de zwangerschap minder aan. Gezond eten is natuurlijk altijd goed.

Groet

p.s Ik wil er zeker nog 10 kg kwijt en zie wel hoever ik kom tot een zwangerschap. (stiekum hoop ik dat de zwangerschap zich sneller aandient.)

Hoi Moon en andere 'lijnende',
hoe herkenbaar!! We hebben 2 kinderen (3 en 1), maar het begint weer (erg) te kriebelen hoor. Alleen wil ik eigenlijk ook eerst wat kilootjes kwijt (12-15). Er is namelijk steeds 'wat' blijven zitten. (uhm, flink wat) Ik dacht gisteren eigenlijk, eerst 12 kilo eraf en dan weer proberen?
Succes allemaal! (met het afblijven van de chocolade paaseitjes)
Groetjes Anne.

Hoi Moon. Wij zitten pas in de 2e ronde, heb 19feb mijn NOD. Ik ben 36 en we hebben al een zoontje van 2 jaar en 4 maanden. Van hem was ik zo zwanger (even een keer onvoorzichtig en het was raak....). Nu ben ik er veel bewuster mee bezig! Eigenlijk ook niet goed he?! Ach, als het maar geen obsessie wordt. Net als het lijnen, haha!
Succes met zwanger worden en afvallen (in die volgorde.....).
Kus, patricia

He meiden,

te herkenbaar dit! ook ronde zes en ook zo ongeveer 10 kilo te zwaar. Ik wil ze wel kwijt maar kan me er niet echt toe zetten. Het is net alsof een stemmetje in mijn hoofd zegt, joh als je ze nu kwijt raakt en je raakt zwanger dan heeft het geen zin dat je ze kwijt geraakt bent. Natuurlijk weet ik ook wel dat het nog tijden kan duren voor het zover is en bovendien van gezond leven is nog nooit iemand minder geworden. Wel heb ik van mijn schoonzus gehoord dat het belangrijk is dat je niet te zwaar bent. Zij was zelf behoorlijk stevig ( eigenlijk wel dik te noemen) en kon niet op de natuurlijke manier zwanger worden. Voor zij met de behandelingen mocht beginnen moest zij behoorlijk afvallen. Dus wat een ander hier ook zei: gezond leven en op die manier wat kwijt raken kan geen kwaad en als we weten dat we zwanger zijn, nog steeds letten op wat je eet.

Ik zal ook laten weten als ik wat kwijt ben.

Carina

Terug
Bovenaan