Zwanger worden en nieuwe baan

<p>Hi allemaal,</p><p>Super raar om een topic in te voeren.. het is namelijk zo.</p><p>Morgen wordt mijn spiraal verwijderd, mijn vriend en ik willen geen anticonceptie meer slikken omdat we aan kinderen willen beginnen.</p><p>Nu komt het volgende; VANDAAG heb ik een nieuw contract getekend bij mijn nieuwe werkgever. 1 maand proeftijd en contractsduur van 7 maanden.</p><p>Stel; we zijn snel op een wolk wat is dan wijsheid m.b.t. het nieuwe contract</p><p> </p>

Een zwangerschap mag geen reden zijn om je contact niet te verlengen
 Ik was 13 weken zwanger toen ik met mijn nieuwe baan startte. Heb het toen al al bij de sollicitatie gezegd. Maar mocht je meteen op een wolk zitten zou ik wel wachten tot een goede echo voordat je het bespreekt. 

Ik was bezig voor een kindje toen ik van baan switchte, ik heb het gezegd toen ze aangaven me te willen hebben. En ja hoor, een paar dagen nadat ik was begonnen daar was ik zwanger. Met een week of 15 verteld. Mijn verlof loopt af tegen de tijd dat mn contract verloopt. Ik heb er alle vertrouwen in dat ze verlengen. Ik blijf een jonge vrouw en die raken nu eenmaal zwanger.. Het is natuurlijk zo dat zwangerschap geen reden mag zijn voor ontslag, maar als je contract afloopt hoeven ze dit niet als reden te noemen he. Anyway, heb vertrouwen dat t geen rol zal spelen. En je weet maar nooit hoe lang t duurt voor je zwanger bent.

Ik moest net voor mijn verlof verlengd worden naar een vast contract. Dit heeft niet in de weg gestaan, heb m gewoon gekregen.

Toen ik mijn huidige baan aangeboden kreeg heb ik wel netjes opgebiecht dat er een kinderwens was en dat we al aan het proberen waren. Voor ik tekende. Mijn gedachtegang was: als ze het dan niet willen, dan weet ik liever direct met wat voor bedrijf ik te maken heb. Maar ze vonden het alleen maar leuk voor me, er was wel een mouw aan te passen. En het bleek nog 3,5 jaar te duren voor het uiteindelijk lukte. Toen heb ik zelf gezorgd dat al mijn werk in goede handen was, de juiste oplossingen, zelfs verlof aanvragen (ben management assistente). Mijn baas heeft er weinig moeite aan gehad.

Ahh super fijne reacties allemaal!
Ben vandaag naar dokter gegaan omdat ik mijn spiraal wilde laten verwijderen. Maar ze zijn het kwijt pff. Doordat hij te kort is afgeknipt zijn de draadjes naar binnen gegaan vandaar dat de spiraal nu vast zit in mijn baarmoedermond pfff. 
Kan pas volgende maand terecht in het ziekenhuis vanwege de lange wachtlijst. Echter een voordeel dan zit mijn maand proeftijd er al gelukkig op!
Ik hou jullie op de hoogte ♡

Hey!
Heel herkenbaar, ik start in januari met een nieuwe baan, 2 maanden proeftijd en dan onbepaald. Wij waren wel al bezig maar had niet verwacht dat het ons zo snel gegund was dus ik heb niets gezegd. Als ik ga beginnen heb ik 12 januari een termijnecho. Ik ga het dan ook aangeven als alles goed is. Zwangerschap mag geen reden zijn maar toch is het spannend!!

Ik las dat ze je spiraal kwijt zijn!! Heftig! Succes bij je ziekenhuis bezoek!! ?

En met de baan gaat het vast en zeker goedkomen?

Gelukkig dames! Spiraal is verwijderd. Over mijn contract heb ik me bij neergelegd. Proeftijd zit erop en we zien wel hoe het loopt. Desnoods andere baan zoeken maar laat me daardoor niet wachten met onze kinderwens. Bedankt allemaal!♡

Terug
Bovenaan