zwanger worden en op dieet?

A

Anoniem

Guest
hee
ik weet dat als je zwanger bent en wilt worden het niet verstandig is om te dieten...maar ik doe niet echt aan een dieet maar aan anders eten.
ik eet nu 6 keer op een dag kleinere maaltijden en minder vet, snoep ed.Mag gewoon, aardappelen, rijst, groentes, vlees ed
wat vinden julie hiervan?valt dit onder dieet?
liefs

Hoi meid!

Volgens mij kan dit geen kwaad, hoor...

Zelf ben ik er altijd heel voorzichtig mee (met zwanger worden, niet met dieten, maar komt misschien omdat het bij ons niet wil lukken...).

Als ik zelf dit dilemma had gehad, was ik even langs de huisarts gegaan. Hij/zij kan precies vertellen wat wel kan en wat niet.

Maar goed, als je goed gevarieerd en gezond(er) eet, lijkt het mij geen probleem om je eetpatroon aan te passen. Klinkt alleen maar positief!

Succes!

Liefs Daisy

Net als Daisy klinkt gezonder eten alleen positief in mijn oren. Snoep etc. heb je echt niet nodig bij zwanger worden of zwanger zijn.
Wanneer je last hebt van overgewicht wordt er juist aangeraden om wat af te vallen. Je verhoogt dan de kans op een zwangerschap. en als je zwanger wordt begin je eraan met een lichaam dat in een betere conditie is. Maar inderdaad gezond en gevarieerd eten en voldoende bewegen.
Succes!

Hey Neomi,

Klinkt inderdaad heel gezond hoor! Volgens mij valt het niet onder dieet maar gewoon gezond en bewust eten.
Zorg wel dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt dus ook (gezonde) vetten en koolhydraten.
Mocht je erg snel kilos afvallen zou ik adviseren toch wat meer te eten.. te snel te veel kilo's afvallen is niet zo gezond namelijk.

Veel succes!
Liefs Lisette

dit valt inderdaad niet onder een dieet. dieten is zo ie zo slecht. wat jij nu doet is veranderen van je eetpatroon. er is hier niets mis mee. je kan er gewoon mee doorgaan.

liefs hilda

na mijn idee doe je het juist goed
je eet gezond en je blijft teminste eten
je eet alleen geen vetten of suikers meer
(hier nog 1 nu met mijn zwangerschap geen suikers en vetten dat vet buikje wil ik weg hebben en het zwangerschapsbuikje voor in de plaats krijgen )
na mijn idee is dat juist gezond en dan maar in kleine beetjes als dit helpt om af te vallen dan helpt dit jou
je zou dan niks tekort komen bij bijvoorbeeld een zwangerschap aangezien je dan alle voedingsstoffen nog steeds binnen krijgt
ik zeg meid je bent goed en positief bezig ga er mee door
zolang je gewoon gezond en genoeg aan groentenen fruit eet zie ik er geen kwaad in

thanks meiden!dat wou ik allemaal even horen haha kan een mens goed doen en weer kracht geven om door te gaan!!
liefs

Terug
Bovenaan