zwanger worden en operatie (narcose)?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik heb even een algemeen vraagje: Mijn vriend en ik zijn aan het proberen om zwanger te worden. Nu moet ik over een tijdje geopereerd worden, waarbij ik onder algehele narcose moet. Is dit schadelijk voor de vrucht, mocht ik zwanger worden?

groetjes Evy

Ofschoon de narcosemedicatie steeds veiliger wordt is een nadelig effect op het ongeboren kind niet uit te sluiten.
Overigens dient men wat dit betreft niet alleen rekening te houden met de medicatie maar ook met de (zeer kleine) kans op complicaties tijdens de narcose.

dit vond ik op het internet

Heej dankje Silke!

Hmm... niet echt duidelijk of het nu echt slecht is ofzo... ik heb ook ff gegoogeld, en ik kwam een antwoord (van gyneacoloog) tegen dat het totaal geen probleem zou zijn!

Nog meer mensen met ervaringen/meningen?

Evy

Hoi,

Ik wil je even gerust stellen. Ik heb 3 jaar geleden buisjes laten plaatsen in mijn oren onder narcose en wist toen nog niet dat ik al 6 weken zwanger was!!
toen ik daar achter   was heb ik meteen de vk gebeld en die heeft me door verwezen naar gyn,waar ik een echo kreeg . alles was ok en was niet schadelijk voor vruchtje

hoop dat je wat minder ongerust bent.

liefs Prietje

Kijk Prietje, dat soort berichten doen me nou goed! Dankje! Ik heb ook wel ergens op internet gelezen dat het gewoon kan, en verder geen probleem is voor de vrucht, maar je leest en hoort zulke verschillende verhalen.....
Ik heb ook ff naar het ziekenhuis gebeld, en die deden nogal vaag. Ik kreeg als antwoord: de eerste 3 maanden en de laatste 3 liever niet (narcose dus), maar daarna zeiden ze: maar ja, je bent nog niet zwanger he, dus..... en als je nou een acute blinde darm onsteking zou krijgen, zou je ook geopereerd moeten worden dus..... (met andere woorden: dan kan het opeens wel!)

Ik ben wel enigszins gerustgesteld nu. Dus alles is goedgekomen met je kindje?

Hallo allemaal
Ik ben ook inmiddels 12 weken zwanger en ik moet over twee weken en cercelage krijgen ik weet alleen niet wat het beste is ruggenprik of narcose? Kan iemand mij helpen

Terug
Bovenaan