Zwanger worden en Ploegendienst......

A

Anoniem

Guest
Hey hallo!

Vraagje, nouja eigelijk probleempje...!

Ik werk in 3-ploegendiensten en mijn vriend van 8-17. Dus tijdens mijn vruchtbare dagen kan het zijn dat ik moet werken en hij ligt te slapen.... Tja Hebben jullie misschien tips voor ons hoe we het klus probleem kunnen oplossen. Eg romantisch zal het wel niet worden.

En zouden ploegendiensten schadelijk zijn voor het kindje? Ik werk namelijk ook nachtdiensten. (22-6 uur) Ik kan nergens iets terug vinden over zwanger zijn en onregelmatige  werktijden.  

Liefs Daantje.  

Hoi,

Op zich is ploegendienst niet schadelijk. Alleen als je met gevaarlijke stoffen werkt. Maar dan is een andere dienst ook niet raadzaam. Als je zwanger bent is de werkgever dan namelijk verplicht om je aangepast werk te geven. Mijn buurvrouw is momenteel hoogzwanger, en zij werkt als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ook erg onregelmatig. Zij vond de nachtdienst zalig. Het was dan rustiger, en in de ochtend was ze (in het begin) zo misselijk. Maar een paar weken voor haar verlof inging moest ze stoppen omdat het lichamelijk te zwaar werd. (rugklachten)
Wat dat klussen betreft: dat word creatief doen. Elkaar op de trap ontmoeten als de 1 naar bed gaat, en de ander naar het werk. (tip van mijn vriendin. Haar man werkt onregelmatig, en ze hebben al 2 kids. Het kan dus.) En dus af en te zin maken terwijl er 1 moe is.
Veel klusplezier!

Groetjes, Kat

Hoi Daantje,

Moet toch geen probleem zijn die onregelmatige diensten?!! Mijn man draait ook volcontinue en er is altijd wel een momentje te vinden hoor!!!

Als hij nacht heeft gehad maakt ie me heel lief wakker 's-ochtends en als hij een avonddienst heeft gehad dan wacht ik op hem. Hij werkt dan tot 11 uur 's-avonds. Ik zie dus geen probleem hoor!

Succes met klussen!

Groetjes San, 2e ronde, 2e kindje

Hoi!

Ik denk dat we wel creatief genoeg zijn maar ik vind het wel eg lachwekkend hoor zo! Maar inderdaad het moet wel lukken lijkt me!

ik werk niet met schadelijke stoffen gelukkig. Alleen was ik bang dat door een onregelmatig leven het misschien schadelijk kon zijn. Maar ah er zijn zoveel vrouwen waar het ook bij lukt dus moet bij mij ook lukken!!!

Ennuuu die trap....die houden we erin!

Groetjes Dantje.

Hoi Daantje,

Ik werk ook in onregelmatig. Maar mijn mannetje blijft na mijn avond dienst gewoon wakker en geeft mijn dan leuk onthaal thuis.Haha hij weet ook wanneer  mijn  Ei sprong is.  En voor me nachtdienst na het eten nog even lekker op bed liggen, dan komt van zelf het 1 het ander.
Succes er mee

Mijn ouders hebben allebei 25 jaar in de ploegen gewerkt, en toch zijn mijn broertje en ik daar uit gekomen....

Een beetje creativiteit loont dus!

Hoi hoi!

Ik ben eigenlijk een beetje jaloers op jullie allemaal hoor! Mijn man werkt per week een dag of 4 soms  5 in het buitenland... dus voor ons is het iedere keer maar hopen dat hij op 'de juiste momenten' thuis is.

En wat ik ook wel vind, het moet wel leuk blijven! Als je geen zin hebt om te vrijen maar met het idee van een mogelijk Ei  in je achterhoofd... nee, dat lijkt me geen succes. Maar goed, al wat het langer duurt......

Groetjes!!! Enne.... veel plezier allemaal !!      

Hoi meiden,

Bloempje, ik vind dat je helemaal gelijk hebt! Dat is/was ook altijd mijn motto. Maar nu wil ik het gewoon te graag, maar we hebben wel de afspraak gemaakt dat we het leuk gaan houden. Dat betekent dat we gewoon extra veel dates met elkaar hebben (in huis haha). Normalerwijs hebben we een vrij druk sociaal leven waardoor het er bijna door de week niet van komt (meer regel dan uitzondering). Dus nu gaan we door de week naar de film, eten met kaarsjes, lekker meer met elkaar doen waardoor je ook meer in de mood komt!

En nu maar duimen.....! ( en natuurlijk klussen!)

Groetjes,
Aimee

P.S. Heb net een mail gestuurd naar mijn mannetje dat ie maar een beetje snel moet tennissen vanavond want het kan weer!! Hahaha, kreeg een mailtje terug of ie dan maar moest verliezen!

Terug
Bovenaan