Zwanger worden en student

A

Anoniem

Guest
Ik ben zelf tweedejaars rechtenstudent aan de universiteit van Leiden. Ik heb een hele omweg gevolgd om daar te komen. Eerst mavo, toen mbo en 1 jaar hbo om eindelijk op de universiteit uit te komen. Nu ik richting de eindfase van mijn studie ga, willen mijn vriend en ik heel graag een kindje. Zijn er meer die tijdens hun studie een kindje hebben gekregen? Ik wil niks missen van mijn kindje en zeker tijdens   mijn studie ben ik nog veel thuis en lekker flexibel. Bovendien wil ik gewoon niet meer zo lang wachten. De biologische klok tikt zoals dat heet onverbiddelijk.

Hallo medestudent,

Ik ben in verwaching geraakt tijdens het derde jaar van mijn deeltijd studie Commerciele Economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Het was een geplande zwangerschap, maar ik had geen rekening gehouden met de extreme vermoeidheid gedurende de eerste drie maanden. Hierdoor heb ik mijn opleiding niet versneld afgerond, wat wel de bedoeling was.
Mijn zoontje is geboren in september 2007 en het moederschap maakte zoveel indruk op me dat ik dat hele schooljaar heb overgeslagen. Ik wilde, naast mijn werk, alleen maar van dat kleine ventje genieten.
Dit schooljaar ben ik weer begonnen en ik leg nu de laatste hand aan mijn afstudeeropdracht. En ik ben twee weken geleden weer gestopt met de pil.

Wat ik zeggen wil, is dat het best te doen is; studeren en moeder worden/zijn.
Het duurt bij mij alleen langer voordat ik dat papiertje in handen heb!