Zwanger worden en student

A

Anoniem

Guest
Ik ben zelf tweedejaars rechtenstudent aan de universiteit van Leiden. Ik heb een hele omweg gevolgd om daar te komen. Eerst mavo, toen mbo en 1 jaar hbo om eindelijk op de universiteit uit te komen. Nu ik richting de eindfase van mijn studie ga, willen mijn vriend en ik heel graag een kindje. Zijn er meer die tijdens hun studie een kindje hebben gekregen? Ik wil niks missen van mijn kindje en zeker tijdens   mijn studie ben ik nog veel thuis en lekker flexibel. Bovendien wil ik gewoon niet meer zo lang wachten. De biologische klok tikt zoals dat heet onverbiddelijk.

Hallo medestudent,

Ik ben in verwaching geraakt tijdens het derde jaar van mijn deeltijd studie Commerciele Economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Het was een geplande zwangerschap, maar ik had geen rekening gehouden met de extreme vermoeidheid gedurende de eerste drie maanden. Hierdoor heb ik mijn opleiding niet versneld afgerond, wat wel de bedoeling was.
Mijn zoontje is geboren in september 2007 en het moederschap maakte zoveel indruk op me dat ik dat hele schooljaar heb overgeslagen. Ik wilde, naast mijn werk, alleen maar van dat kleine ventje genieten.
Dit schooljaar ben ik weer begonnen en ik leg nu de laatste hand aan mijn afstudeeropdracht. En ik ben twee weken geleden weer gestopt met de pil.

Wat ik zeggen wil, is dat het best te doen is; studeren en moeder worden/zijn.
Het duurt bij mij alleen langer voordat ik dat papiertje in handen heb!

Hoi! Ik snap je verhaal maar al te goed... Ik heb het zelfde gevoel gehad. Wij studeren beiden nog en hebben een jaar geleden voor hetzelfde punt gestaan. We hebben nu besloten om er over een paar maandjes voor te gaan. Mijn studie is zo goed als afgerond en mijn vriend moet nog 4 maanden. Wij wonen al een tijd samen en zijn er gewoon klaar voor. Ik denk dat het tijdens de studie ook had gekunt hoor, maar dan duurde het gewoon wat langer. Het probleem is als jullie beiden studeren dat het financieel niet haalbaar is. Als jij alleen studeerd en je vriend/man werkt is het een ander verhaal. Toch vind ik dat een financiele situatie niet de doorslag moet zijn voor het beginnen aan kinderen. Wel belangerijk, maar niet het belangerijkst.

Succes ermee en ik hoop dat je snel een klein hummeltje in je armen mag sluiten:)

Mijn vriend heeft inderdaad al een vaste baan en ik werk een dag in de week in de thuiszorg. Niet omdat we het echt nodig hebben, maar puur omdat ik zelf wat extra's wilde doen. Eigenlijk kiezen mijn vriend en ik bewust voor een kindje tijdens mijn studie. Nu ben ik tenslotte nog lekker veel thuis en redelijk flexibel. Aangezien ik zelf best invloed heb op mijn collegerooster. Maar ongeacht of het nou wel of niet zo makkelijk is allemaal. Als je biologische klok tikt is het heel moeilijk om daar tegen in te gaan.

Dag Rechtenstudent,

Ik studeer momenteel ook nog en onze kinderwens is ook heel erg groot. Ik ben zelfs al bijna tien weken zwanger geweest maar heb helaas 3 weken geleden een miskraam gehad. Ik denk dat het studeren en moederschap en werken wel te combineren is, maar het zal wel zwaar zijn! Maar goed ik heb het er voor over!
In april ga ik het tweede en derde jaar afronden en dan ben ik in het 4 jaar! Daar heb de eerste helft al van doorlopen! Dus ik moet dan nog een half jaar! Eigenlijk is dat alleen nog maar een afstudeerstage en een scriptie!
Succes met het maken van je keuze.

Terug
Bovenaan