Zwanger worden en vakantie 2008!

A

Anoniem

Guest
We willen graag met een man of 8 op vakantie en we willen de vakantie volgende week al gaan boeken. Maar stel nu dat ik in januari zwanger wordt dan ben ik 7 maanden zwanger en moet ik de reis misschien annuleren. Liever zou ik wachten tot maart met het boeken van een vakantie. Zo weet ik natuurlijk zeker of ik mee kan maar omdat we met zo'n grote groep gaan is het beter om vroeg te boeken.

Klopt het dat je met een zwangerschap vanaf 6 maanden niet meer mag vliegen?  En weet iemand of een zwangershap ook onder de annuleringsverzekering valt en krijg je dan volledig je geld terug?

Zijn er al meiden die vakantieplannen hebben? Hoe gaan jullie hier mee om?

hoi,

Ik heb zelf geen ervaring met zwangerschap tijdens de vakantie.
Maar volgens   mij is het per maatschapij verschillend en begint het zo ongeveer met 34 weken dat ze je niet meer meenemen.
Als ik jou was ging ik eerst even kijken op internet bij verschillende maatschappijen.

Gr lique

31,2 wk

Hai,

grappig: met deze vragen zat ik vorig jaar ook!

Je mag (doorgaans) vliegen tot 34 of zelfs 36 weken. Op de websites van de verschillende vliegtuigmaatschappijen kan je dat goed vinden.

Onze annuleringsverzekering dekte wel een annulering bij zwangerschap, maar niet "zomaar". Oftewel: niet annuleren om het zwanger zijn. Alleen als je ziek was erdoor kon je annuleren en kreeg je geld terug. Goed uitzoeken voor je boekt dus.

Wij hebben besloten de vakantie door te laten gaan en een paar maanden later (vanaf april) geprobeerd zwanger te worden. En met resultaat: toen we op vakantie gingen was ik 6 weken zwanger! (overigens: ook niet altijd ideaal i.v.m. misselijkheid...).

Succes met de plannen,

Ukkie26

Terug
Bovenaan