Zwanger worden en vakantie boeken

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn man en ik zijn samen aan het kijken voor een zonvakantie samen met mijn schoonouders.
Het plan is nu om eind september / begin oktober ongeveer 11 dagen naar Turkije te gaan. Maar stel dat ik nu binnen korte tijd zwanger wordt. Dan ben ik toch al 7 a 8 maanden zwanger voordat we vertrekken, of nog niet zover zwanger maar bijvoorbeeld voortdurend misselijk... en dan moeten we misschien de reis weer annuleren wat ik dan toch wel jammer vindt voor mijn schoonouders.

Vorig jaar zijn we ook naar Turkije geweest, wat op zich prima is bevallen. Alleen ben ik een aantal dagen na terugkomst nog behoorlijk ziek geweest en heb ik enige dagen in het ziekenhuis gelegen (wat misschien helemaal niets te maken had met Turkije, maar ik wil natuurlijk niet dat het nogmaals gebeurd. )

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?? En wat zouden jullie doen?

Ik wil je absoluut niet ontmoedigen maar misschien wordt je niet zwanger in die periode... het gaat niet altijd even snel.

Ena als je wel zwanger bent..tja, dan kun je tegen die tijd kijken wat je het beste kunt doen. je schoonouders zullen echt wel begrijpen dat je niet komt omdat je a. ziek zwak en misselijk bent van een evt zwangerschap, of b. dat je gewoon niet zo actief kunt zijn omdat je tegen het einde van je zwangerschap loopt.

Ik denk niet dat je je daar nu al teveel zorgen om moet maken hoor. Ga lekker die vakantie boeken...heb je iets om naar uit te kijken en mocht je zwanger worden, dan is dat alleen maar mooi

Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan. ik ga trouwen in mei. En we wilden op huwelijksreis. In eerste instantie naar Afrika. Kenia ( blij dat we dat niet gedaan hebben.)
We hebben afgezien van Afrika en andere verre landen omdat je daar medicijnen moet nemen tegen malaria. Deze zijn niet goed voor je eventueel ongeboren kindje. Ze raden je af om in die tijd zwanger te worden. Zelfs 3 maanden na thuiskomst nog. We wilden niet wachten dus andere bestemmingen bekeken.

Wij hebben nu ook de beslissing genomen om dichterbij de deur te blijven. En Gaan dus naar Turkije in mei.
Volgens mij is er geen bezwaar om daar naartoe te gaan. Ik ga binnenkort de inentingen halen, voordat we aan de slag gaan.
Die inentingen voorkomen ook dat je ziek wordt. Laat je goed informeren wannneer deze spuiten nog wel en niet kunnen, en neem ze anders ook voor je zwanger bent geworden als dat mogelijk is.
Verder is er volgens mij weinig om je daar zorgen over te maken.

Groetjes van mij

Hoi,

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap een maand door Thailand gaan trekken. Ik was toen drie maanden zwanger dus voorbij de eerste 'kritische' weken. Het was echt super. Natuurlijk heb ik wel een beetje opgelet dat je geen aangesneden fruit of vlees dat in de zon heeft gelegen  eet of  water uit de kraan drinkt, maar dat zou ik in Turkije ook echt niet doen!
Ik moest toen wel inentingen maar die kon ik gewoon krijgen.

Nu ben ik zwanger van nummer twee en denken we ook na over de vakantie. Maar ik ga dus niet meer vliegen of lange autorit als ik 7 a 8 maanden ben hoor. Uit ervaring weet ik nu dat met zo'n dikke buik je niet zo lang kan zitten. Het gaat meer om mijn eigen comfort dan dat ik de risico's te groot vind. Je moet gewoon goed opletten.

En wat iemand ook al zei, je moet gewoon lekker boeken en dan tegen die tijd wel zien hoe het ervoor staat.

Groetjes mama3007

Hi,

Ik ben vorig jaar in april (ik was toen 6 mnd zwanger) een week met mam naar Istanbul gegaan, en dat was erg fijn. Tuurlijk loop je minder ver dan normaal, en ik had ook een erg makkelijke zwangerschap, maar ik heb er erg van genoten.

Ik zou gewoon boeken, idd weet je niet eens zeker of je dan al zw bent (ik hoop voor jou natuurlijk van wel), hoe ver je al bent, hoe je je gaat voelen mocht je zw zijn (sommigen zijn 9 mnd hondsberoerd en anderen huppelen door de zwschap heen). Ik zou wel een annuleringsverzekering nemen, dan kan je altijd nog cancellen zonder er teveel aan te verliezen. Ik zou ook niet voor de meest eenvoudige accomodatie kiezen (genre hutje op het strand) en ook het warmste seizoen vermijden als dat kan. En je schoonouders...die denken niet eens meer aan vakantie als jullie hen het goede nieuws komen vertellen !!

Succes,
Saskia  

Terug
Bovenaan