Zwanger worden en van werk veranderen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Zoals geschreven in andee topics,   ben ik sinds deze maand met pil gestopt.
Ik   hoop natuurlijk dat alles snel gaat verlopen.
Nu zit ik met een probleem: Ik wil van werk veranderen!!!
Ik heb momenteel een jstabiele goed betaalde job, amaar zie e dit niet verder doen. Ik moet gewoon ietss anders doen.
Nu donderdag belt mijn ex-baas mij op om mij iets voor te stellen - echte toeval, daar ik in 2 jaar geen contact met hem heb gehad.
Ik heb duidelijk gezegd dat wij kindjes willen.
Ik moet mijn antwoord morgen geven, maar weet het echt niet.
De job is in een nieuw bedrijf, en als vertegenwoordiger.
Wat betekend minder stabiliteit, en geen zekerheid.
Aan de ene kant zeg ik , ik wacht tot we ons kindje hebben, maar het ka zijn dat ik pas binnen 1jaar zwanger wordt, en dan zit ik op mijn werk nog 2jaar vast - aar, stel dat ik van werk verander, en ik heel snel zwanger ben, wa dan?????????????

Kent iemand deze situatie, vol twijfel.....
Kan iemand mij helpen??? ik zit echt vast!!!!!!!!!!!

Groetjes aan allen, en dank voor jullie hulp
Ezna_V

Hoi Ezna,

Je hebt je ex baas dus wel verteld dat jullie graag kindjes willen? Wat was zijn reactie hierop?

Als hij vooraf al zegt dat dat geen probleem oplevert dan zou ik er gewoon voor gaan. Kan je in deze functi ook parttime werken als je eenmaal bent bevallen? Dan is het toch helemaal ideaal.

Veel succes!

Groetjes Joyce

hoi ezna,

Het is zeker een moeilijke situatie.
Je moet gewoon  wat je denkt wat het beste is voor jou en voor je kind..
Jij moet gewoon uit eindelijk de beslissing nemen.
Je moet je afvragen welk werk je het minst stress geeft en wie de beste regelingen heeft
voor jou en je kind.  
Tegenwoordig is er weer veel werk, dat scheelt.

Ik weet niet of je dit geholpen heeft maar ik wens je succes met je beslissing.

Ik ben net 3 kleine maanden gestopt met de pil. Sinds ik gestopt ben ben ik erg moe en heb steeds lekkere trek. Hebben hier meer last van?

groetjes ingrid

Hoi Ezna,

Ik zit een beetje in dezelfde situatie.
Ik werk momenteel in een baan die al mijn energie opslokt omdat ik constant buiten mijn kaders werk en mijn eigen werk er ook nog bij moet doen.

Daarnaast ben ik al moeder van een zoontje van 15 maand en hebben wij besloten te willen gaan voor een tweede. Dit weekend is mijn NOD maar ik ben nog niet ongesteld.
Afgelopen woensdag heb ik gesolliciteerd op een baan die mij op het lijf is geschreven en donderdag kreeg ik te horen dat ik de baan heb gekregen!

Maar mijn kinderwens blijft en ik krijg een jaarcontract bij deze baan.
Aan de ene kant vind ik dat ik het niet kan maken om zwanger te raken maar aan de andere kant is dit gevoel/ deze behoefte zo ontzettend sterk dat ik het niet wil uitstellen. Mijn zoontje zou rond de 2 jaar zijn als ik snel zwanger mag worden en dat is een mooi leeftijdsverschil, vind ik.

Ik heb mezelf voorgenomen de baan te accepteren en te gaan voor de tweede.
Mocht ik hierdoor mijn baan verliezen dan zij het zo. Ik ben arrogant genoeg om te weten dat ik met mijn ervaring snel ander werk zal vinden.

Op mijn werk is altijd tegen mij gezegd dat je je gevoel moet uitschakelen.
Ik heb inmiddels geleerd dat dit voor mij niet werkt (gevoelsmens) en mijn gevoel zegt; nieuwe baan en tweede kindje (als het lukt).

Succes met je keuze!
Groetjes Marieke

ey dames

Dank voor jullie antwoorden.
Het is fijn om te weten dat er nog mensen in die situatie zijn.
Om eerlijk te zijn ben ik er nog niet helemaal uit!!!!!
Ik heb hem inderdaad al op de hoogte gebracht, dus ja, als ik ben aangenomen, is hij verwittigd

Was ik maar niet zo'n denker

Gelijk je zegt Ingrid, ik heb ook veel meer trek. raar hé!!!
ik heb wel minder last van vermoeidheid, maar ik heb wel meer buikpijn als normaal

Wel marieke, ik hoop alvast dat bij jou alles goed komt.
Dat dat tweede kingje maar snel mag komen en dat ze dan ook niet te lastig doen op je werk.
Zoals je zei, werk vinden zal je toch!!

Nog hartelijk bedankt
en ik laat jullie weten of ik al dan niet aangenomen ben

Ik wilde ook nog even reageren:

Ik ben dit jaar ook van baan verwisseld en wij hebben ook kinderwens. Bij sollicitatie werd wel gevraagd of wij (op korte termijn) kinderen wilden. Ik heb gezegd dat dit nog niet op de planning stond (echt liegen!), maar dat het misschien wel, misschien niet een keer kon gebeuren (m.a.w. vaag antwoord). Ik ben aangenomen. Ik heb er zelfs direct een vast contract uit gesleept. Ik wilde namelijk pertinent niet wisselen van baan als ik een jaarcontract zou krijgen. Ik was ook bereid om zover te gaan dat de baan aan m'n neus voorbij zou gaan als ze geen vast contract voor me hadden. Uiteindelijk zijn ze overstag gegaan en werk ik er alweer 6 maanden MET vast contract. Misschien dat je zoiets ook kan doen, als dat je zekerheid geeft.

Groetjes, Esk

Ik heb t zelfde, ben nu aan t solliciteren en loop in t ziekenhuis om zwanger te raken... Ik vind het heel moeilijk maar je kan een baby nou eenmaal niet plannen...!  Een bedrijf moet toch snappen dat een vrouw tussen gemiddeld 25 en  40 zwanger kan worden...  

Ik heb t zelfde, ben nu aan t solliciteren en loop in t ziekenhuis om zwanger te raken... Ik vind het heel moeilijk maar je kan een baby nou eenmaal niet plannen...!  Een bedrijf moet toch snappen dat een vrouw tussen gemiddeld 25 en  40 zwanger kan worden...  

Terug
Bovenaan