Zwanger worden en verboden voedingsmiddelen

<p>Hoe gaan jullie om met verboden (voedings)middelen m.n. alcohol terwijl je zwanger probeert te worden? <br />Wij zijn sinds kort begonnen om zwanger te worden en ik merk dat ik nu al erg nadenk over wat ik eet/drink. Ik geniet normaal gesproken erg van een wijntje maar merk dat ik nu al een soort angst ervaar, van wat als het al zo ver is en ik nog aan de alcohol zit..<br />Ik wil graag de meest optimale omstandigheden creëren bij conceptie maar anderzijds vraag ik me af of ik hierin niet doorsla door me hier druk over te maken? Het kan zomaar een hele tijd duren en het lijkt me ook belangrijk om niet te krampachtig bezig te zijn en gewoon te genieten. Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren en hier mee om (zijn) (ge)gaan?</p>

Ik dronk in de periode na ovulatie tot menstruatie/bevruchting eigenlijk niet.. ivm risico's maar verder tijdens menstruatie wel.. En erna tot ovulatie minimaal.. 
Wat betreft voeding probeerde ik redelijk gezond te doen voor de zwangerschap en nu dat ik zwanger ben eet ik niets wat afgeraden wordt.. En daarbij gezond te eten.
Mijn omgeving wist wel dat we zwanger wilde worden en dat ik daardoor rekening hield met oa alcohol. Ik heb hier zelf geen moeite mee gehad eerlijk gezegd. Ik mis het nu soms wel ?

Hoe gezonder, hoe optimaler je kansen. Cafeïne is ook een goede om op te letten. 
Maar aan de andere kant, er zijn zat mensen die zonder er op te letten ook zwanger raken. 
Krampachtig bezig zijn en stress zijn ook niet goed, probeer voor jezelf dus de goede balans te vinden.
Ik heb twee miskramen achter de rug dus wilde mijn kansen optimaal maken. Dus ook voor de ovulatie geen alchohol, 1 kop koffie per dag en gezond eten. Nu bijna 6 weken zwanger, hopelijk heeft het geholpen en blijft deze zitten. 
Hopelijk vind je de juiste flow en lukt het jullie snel!

Hoi,
ik ben geen alcohol drinker dus ik heb me hier niet druk om hoeven maken. Wel hoor je op het moment dat veel mensen gezonder willen leven en dus minder alcohol/suikers nuttigen. Zou een goede dekmantel voor je kunnen zijn?.
Ben je al begonnen met foliumzuur? Dit helpt een open ruggetje te voorkomen. Het advies dat ik kreeg was 4 weken voor de zwangerschap mee beginnen. Maar omdat dat niet precies te zeggen is heb ik het ruim een jaar geslikt. Alles wat je teveel hebt plas je wel weer uit. 
Geniet van de dingen samen met je partner, dan komt die zwangerschap vanzelf?

Hoi!
Ik was er niet mee bezig. Ik ben sowieso geen drinker maar ik rookte wel en dronk gewoon mijn 6 koppn koffi op een dag. Ik ben toen in ronde 2 zwanger geraakt en ben toen direct gestopt met roken en verminderd met koffie drinken. Voor hetzelfde duurt het een half jaar voordat je pas zwanger raakt en heb je in die tijd niet kunnen genieten van de dingen waar je van houdt. Je moet denk ik gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik was al wel van te voren begonnen met foliumzuur!
Groetjes

Fijn om jullie ervaringen te horen! We gaan voor ons eerste kindje dus het is allemaal nieuw. Alleen alcohol nuttigen tijdens en net na menstruatie is wel een goede tip! Dankjewel! Alleen heb op dit moment alleen nog geen idee wanneer mijn ovulatie is en moet nog mijn eerste menstruatie krijgen (na stoppen pil). Maar wellicht is het voor een volgende ronde toch een idee om een ovulatietest te gaan doen. Was er eigenlijk geen voorstander van omdat ik op een ontspannen manier wil starten maar in dit opzicht zou het wel heel handig zijn! Verder eet ik sowieso wel heel gezond en geen cafeïne. Foliumzuur ben ik ook mee gestart.
Gezonde levensstijl kan inderdaad ook een goede dekmantel zijn maar geloof niet dat ik daar mee weg kom bij de meesten :) 

Terug
Bovenaan