Zwanger worden en werk...

Hallo dames,

Na enig twijfelen toch maar eens wat posten op het forum, ben namelijk benieuwd naar jullie ervaringen of wat jullie herkennen e.d.

Vandaag is mijn nod, en ook nog niets te merken dat er een menstruatie aan zit te komen.
Afgelopen week begon ik wat vage klachten op te merken.
Zo viel mij op dat ik veel vaker last heb van brandend maagzuur dan normaal. Is helemaal niks voor mij want ik heb in mijn 23 jaar pas een keer last gehad daarvan en dat was na een operatie..
Ben echt heel erg moe, met het minste geringste heb ik het gevoel alsof ik even daarvoor een marathon gelopen heb. Ook misselijk en wat lichte steken in mijn buik zo af en toe
We zijn al een paar maandjes bezig om zwanger te raken dus nu even duimen dat het raak is.

Tegelijkertijd maakt mij dat ook erg onzeker moet ik zeggen. Ik ben dan 23 jaar en mijn verloofde is 27. We wonen al bijna 2 jaar samen en zijn er ook wel aan toe om samen die stap te zetten.
Echter werk ik sinds 1,5 jaar op een plek wat voor mij altijd mijn droom was om te doen. Ik heb daar een opleidingstraject gevolgd en met succes ook afgerond binnen de gestelde tijd van 2 jaar dus, het wachten is alleen nog op het papiertje.. Op het moment van diplomering krijg je na het huidige contract dan een vast contract aangeboden.
Mijn onzekerheid zit er nu dus in dat ik geen vast contract aangeboden krijg als ik ga melden dat ik zwanger ben mocht het raak zijn.
Mijn collega’s met wie ik erover gesproken heb zeggen dat ik me niet druk moet maken, in het verleden hebben zwangere dames ook gewoon een vast contract gekregen.
Die onzekerheid maakt wel dat ik minder kan genieten van het zwanger proberen te worden en daar baal ik dan een beetje van.

Is er iemand die dit mogelijk ook herkent?
Of iemand die zich kan herkennen in de klachten zoals eerder al genoemd? :)
 
Hi Sharon,
Duimen dat het raak is!
Jouw werkgever mag jou niet anders behandelen als je zwanger bent. Als alle lichten op groen staan voor een vaste aanstelling, mag het door je zwangerschap niet ineens op rood springen, dat is discriminatie.
Je hoeft daarbij je werkgever voorlopig niet in te lichten als je dit niet wilt.
Laat niemand je kinderwens in de weg staan. Vooral je werkgever niet.
 
Succes!
 
Terug
Bovenaan