Zwanger worden en werken in de zorg

Hoihoi!Zwanger worden en in de zorg werken is soms een lastige combi. De onregelmatige werktijden, de risicovolle medicatie/behandelingen, lichamelijk zwaar werk.<br />Hoe gaan jullie hier mee om?<br />Hoe werk je veilig zonder dat je je collega’s hoeft te vertellen dat je bezig bent met kinderwens; bijv bij medicatie delen?<br />
 
Hoi hoi ik werk in de zorg, medicatie moet je altijd veilig delen. Ik had alleen moeite met chemocapsules daarbij deed ik zoals voorgeschreven handschoenen en een mondkapje op. Wij hadden maar 1 bewoner met deze med. dus deelde ik deze 3/4x pw. Toen ik 22wk zwanger was kwamen er nog 2 bewoners bij toen heb ik wel een grens getrokken en hielp ik deze bewoners niet meer. Deze bewoners waren ook meer hulpbehoevend en je had ook meer te maken met hun uitscheiding. Ik heb gewoon doorgewerkt tot 34 wk, soms een garde buik maar verder niet veel bijzonders. Als ik iets heel zwaar vond dan overlegde ik met collegas. Voor de rest hygienisch werken (extra). En bij bacterie/uitbraken echt altijd ook bij de kleinste dingen handschoenen/schort/mondkap
 
Thanks voor je antwoord!  
Maar als je zwanger wil worden zijn er handelingen op de werkvloer die je beter kan laten.  Alleen hoe zorg je ervoor dat je dat dus niet doet zonder gelijk te moeten vertellen dat je bezig bent om zwanger te worden. 
 
Hoi hoi! 
Ik werk ook in de zorg 32 uurs contract. Ik ben gestart met priomlut en clomid voor mijn kinderwens dus nog niet zwanger.  Maar ik heb nog niet echt handelingen waar ik tegen aan loop. 
Persoonlijk zit ik er alleen mee hoe het na de zwangerschap zal zijn met de onregelmatigheid diensten. 
Gr Deborah
 
Ik heb ook verder geen handelingen hoeven laten!
qua opvang na zwangerschap, hebben wij onregelmatige kinderopvang en schoonouders die oppassen
 
Wij hebben soms medicatie die door zwangeren of mensen met een actuele kinderwens niet gedeeld mogen worden, dan moet je toch een collega vragen. Mijn collega's  weten niet dat we bezig zijn met onze kinderwens.  Vandaar mijn vraag; hoe werk je veilig zonder dat ik het mijn collegas hoef te vertellen?
 
Ik werk ook in de zorg en ben 9 weken zwanger..mijn collega's weten nog niks. Heb nog niks hoeven laten hoor. Deel gewoon medicatie en help alle bewoners. Werk op een pg afdeling. Zou niet weten wat ik nu zou moeten laten. Lichamelijk zwaar werk is geen probleem als je zwanger probeert te worden en de eerste maanden kan je nog best wel goed je werk doen hoor. Alleen moet ik straks wat meer uitkijken bij agressie of zwaar tillen. Maar er werken zoveel vrouwen in de zorg die kinderen krijgen. Komt vast goed.
 
Terug
Bovenaan