Zwanger worden in het buitenland, net nieuwe baan, jaarcontract

Mimi Mosa

New member
Hallo allemaal,

Ik ben 31 en zit in een beetje een aparte situatie. Ik heb een buitenlandse man die ivm zware immigratieregels niet in Nederland kon wonen en daarom zijn wij naar Duitsland gegaan waar we nu sinds een jaar samenwonen. Wij blijven hier voorlopig wel even (of ik het nou wil of niet). Ik heb net sinds een maand een nieuwe baan met een jaarcontract. Omdat ik 31 ben willen we nu toch wel graag beginnen te proberen zwanger te worden, maar ja, de kans is denk ik groot dat mijn jaarcontract niet wordt verlengd dan. Ik werk in de financiele sector (als enige vrouw in mijn team) in een StartUp (waar ze sowieso al niet zo happig op zwangere vrouwen zijn geloof ik). Ik denk er zo vaak over na of het dan wel verstandig is het nu te doen, straks kom ik zonder werk te zitten en mijn man heeft helaas ook geen inkomen nog, omdat hij de taal nog aan het leren is.

Wat vinden jullie: wachten tot alles er beter voor staat en er meer zekerheid is, of er toch nu voor gaan in verband met mijn leeftijd (en het feit dat we het natuurlijk ook erg graag willen)?

Ik waardeer jullie reacties heel erg, zit er namelijk heel erg mee :(

Thx!
 
Hoi mimi mosa,

Jeejtje wat llastig.. als ik in zo een situatie zat en wist wat ik nu weet (met een kind van 2) zou ik sowieso wat zekerheid willen hebben.. een kind is erg duur en dank dat jij dat op dit moment zo te horen niet hebt. En je leeftijd.. ja snap het maar het is niet dat ja 38 bent dus ik zou nog even wachten.

Gr
 
Hi Karlijn,

bedankt voor je reactie. Ik krijg erg veel verschillende reacties wanneer ik mensen er om vraag. Veel mensen zeggen: de situatie is nooit ideaal, gewoon beginnen! Maar ja, ik zit zelfs nog in mijn proeftijd. Die duurt hier 6 maanden, dus dat wacht ik eerst nog wel af. Maar ja, ik heb ook maar een jaarcontract, ik kan niet blijven wachten en bljiven wachten om er tenslotte achter te komen dat het misschien wel eeuwig duurt voor ik uberhauot eens zwanger ben! Dus ik wacht mijn proeftijd af en als dat allemaal goed gaat, gaan we er aan beginnen. Als iemand nog ideeen, tips of meningen heeft dan hoor ik het graag :)

 
Terug
Bovenaan