Zwanger worden is een kunst

A

Anoniem

Guest
Mijn hele vruchtbare leven heb ik mijn uiterste best gedaan om te voorkomen dat ik zwanger werd. Als je nl. niet uitkijkt is dat zwanger worden zo gebeurd... Ten minste, daar waarschuwt iedereen je toch voor? Vrij veilig hoor want anders...

Hoe anders is de werkelijkheid nu ik hier met een zak troostdrop naast me de teleurstelling weg eet dat ik toch ongesteld ben geworden na 4 dagen overtijd te zijn geweest en tekenen had van een mogelijke zwangerschap.
Maar zo snel gaat dat dus niet: zwanger worden. Door al die goedbedoelde waarschuwingen van iedereen ben ik gaan denken dat ik na een keertje vrijen gelijk zwanger ben. Hoe naïef ...

Na een paar bezoekjes op dit forum en (slechts) twee pogingen is mijn belevingswereld wel in een ander perspectief geplaatst.
Ik ga het vanaf nu anders bekijken. Iedere maand is een nieuwe kans die ik niet onbenut mag laten. Ondanks de hevige teleurstelling als ik gewoon weer ongesteld word.

Zwanger worden is een kunst.

Hee Con,

sterkte en succes in de volgende ronde.

We duimen voor je.
Miep

hoi Con,

ja je hebt het erg goed verwoord, zwanger worden is inderdaad een kunst en een echt wonder.
mijn eerste kindje kwam onverwachts....
ik dacht ik wil nog even wachten met de 2e, want je zult zien dan ben ik weer meteen zwanger, maar wilde nog even genieten van nummer 1. nou van de zomer dacht ik, ja een 2e zou nu wel heel leuk zijn, ik ben er aan toe. maar ja zo werkt het niet dus. dom dom dom dacht ik van me zelf, hoe kon ik in hemelsnaam denken dat het meteen weer raak is. en waarom ben ik niet eerder gestopt met de pil etc etc. nummer 1 is nu 2 jaar en voor dat ik weer zwanger ben wie weet hoe lang het kan gaan duren...
ook ik ga elke kans benutten, heb voor het eerst een ovulatietest gekocht, nog gedacht dat ik daar nog eens aan zou beginnen. ik moet het nog eventjes goed bestuderen.! veel suc6, en laten we voor elkaar duimen

Ook ik dacht; ik word zo zwanger. Huppekee stoppen met die pil en gelijk zwanger worden. Niet dus, vandaag ongi geworden en diep teleurgesteld. Ook ik ben naief. Op naar de volgende maand..
En wat duurt het lang.. Succes iedereen, echt.

inderdaad moet je er wel wat geduld voor op kunnen brengen en, niet zwanger worden is inderdaad een klus die makkelijker lijkt te zijn. Maar goed ook ik probeer elke maand opnieuw niet al te veel terleurgesteld te zijn en de moed er in te houden.

Succes!!!

Ja, ironisch he? Vroeger was je panisch om zwanger te worden na een mogelijk ongelukje en nu lukt dat helemaal niet zomaar. Ik vind het een wonder dat er zoveel zwangeren zijn!

Valt het jullie ook niet op dat het dan lijkt dat de hele wereld zwanger is behalve jij!!! Ik kan daar zo van balen, ineens loop je in de winkel of op straat en zie je alleen maar dikke buiken, of moeders achter de wandel wagen, terwijl eerder mij dit soort dingen echt niet op vielen. Ik probeer dan te bedenken mijn tijd komt ook wel, maar aan het einde van de maand is het dan toch wel moeilijk als het dan weer niet is gelukt. Maar het helpt mij in ieder geval heel veel om dit forum te lezen, stelt me vaak weer een beetje gerust, en leer er weer wat van.

Ha meiden,

fijn om te lezen dat mijn verhaal herkenbaar is voor jullie!
Idd, o-ver-al dikke buiken en kindjes om je heen. Vol verwondering vraag ik me af waar die toch allemaal vandaan komen (haha, nee ik weet wel hoe het moet ;-)
In mijn omgeving lijkt het ook allemaal zo makkelijk maar ondertussen vraag ik me af of dat wel zo is. Je hoort alleen nooit -tenminste ik niet- hoeveel moeite of tijd het zwanger raken gekost heeft.
Aan de andere kant geven al die zwangere vrouwen en kinderen me ook wel weer hoop. Hen is het (uiteindelijk) ook gelukt!
Zwanger worden duurt misschien wel langer dan we aanvankelijk dachten maar uiteindelijk zal het ons ook lukken!

Succes iedereen en go for it girls!

Terug
Bovenaan