Zwanger worden, laag LH hormoon

<p>hi allemaal,</p><p> </p><p>Hebben jullie ervaring met zwanger worden met een laag LH hormoon? </p><p>Om meteen maar even met de deur in huis te vallen, vorig jaar ben ik zwanger geraakt maar helaas was het na 10 weken al voorbij en heb ik een miskraam moeten ondergaan. We hebben bijna een jaar lang niks meer geprobeerd, maar willen het toch weer gaan proberen.</p><p> </p><p>We zijn nu 2/3 maanden verder en afgelopen maand dacht ik dat het weer zo ver was maar helaas was het toch niet zo ver. Ik probeer met ovulatie testen te kijken wanneer er een mogelijkheid is, maar ik moet zeggen dat het nog geen succes is. Het streepje op de testen kleurt namelijk niet en soms maar nauwelijks waardoor ik me af ga vragen of mijn hormonen wel ok zijn..</p><p> </p><p>Ik het het er de laatste dagen moeilijk mee, denken dat je zwanger bent, over tijd en dan toch ineens niet zwanger. Mensen om me heen die verder gaan en zwanger raken. En het gevoel hebben dat je stil blijft staan en er niks gebeurd... :( Onzeker over Mn hormonen en alles.. wat zijn jullie ervaringen? </p><p> </p><p>Ik heb nu hier ieder geval het gevoel dat ik er met iemand over kan praten, terwijl ik nu vaak met tranen in m’n ogen zit en erover na denk.</p>

Bedankt voor je bericht Elsie. Ik ga dat eens proberen misschien gaat het dan makkelijker. Mijn cyclus is wel elke maand gelukkig ( dat is vroeger anders geweest ) alleen mist het de afgelopen 2 maanden wel z’n berekende datums. 
Voor ik zwanger werd was het wel eens dat het een maand oversloeg, daarvoor had ik net een verwijzing van de HA gekregen tot ik ineens 3x regelmatig ongesteld werd. We hebben het toen 1x geprobeerd en was meteen raak. Helaas mocht het toen niet zo zijn maar goed, had eigenlijk wel verwacht dat het na de miskraam beter zou gaan aangezien je dat wel vaak hoort.

weet jij toevallig ook een bepaald merk goeie ovulatie testen? Misschien dat ik daar dan even naar kan kijken. Die ik nu heb kleuren wel maar heel licht..

Hoi Friebell, toevallig heb ik gisteren ook een topic gestart dat ik altijd negatieve ovulatietesten heb. Ook als ik een brede marge neem. Wel redelijk regelmatige cyclus. Het maakt mij ook onzeker.
Wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Je bent al een keer zwanger geraakt dus je hebt in ieder geval een eisprong (gehad)! 
Heb je toen je vorig jaar probeerde zwanger te raken ook getest of was dit voor het eerst? 
Ik kan je niet echt advies geven maar herken je onzekerheid.

Hey ik heb die van Sensitest gebruikt. Ook de gevoelige, daarop kon ik het wel goed zien. Streepjes zijn bij mij ook nooit heel donker geweest, maar ik kon ze toch wel op zien lopen. Ik deed de dag erna ook nog een extra testje om te zien of de streep weer weg trok. 
Inderdaad ook niet teveel drinken (2uur vantevoren niks meer)

@Sandra, dat is wel toevallig ja! Het is ook wel frustrerend wetende dat het ooit is gelukt en mogelijk moet zijn maar er gebeurd niks. Het laat je erg twijfelen, elke maand weer. Vorig jaar heb ik niet getest. We hebben het 1x geprobeerd en was in 1x raak. Je zou haast zeggen dat ik dan niet moet meuten, maar die 10 weken het kind dragen die na 6 weken al was gestopt met ontwikkelen heeft aardig wat emotie achter gelaten. En ik wil het achter me laten terwijl ik het gevoel heb dat dat pas gebeurd als ik weer zwanger zou zijn. 

Ik zie gelukkig wel het streepje licht kleuren maar goed doorkleuren doet tie niet. Momenteel heb ik ook de gevoelige van 2besure, maar misschien is zo’n sensitest dan wel beter? @mevrouwtje, ben je hierdoor ook al een keer zwanger geraakt? Je verhaal lijkt momenteel erg op die van mij. :) 
Alle verdere tips zijn welkom :) 

Friebel  Ja ik ben zwanger geraakt bij de eerste maand dat ik de ovulatie testen had gebruikt. Kan toeval zijn. Helaas is dat bij mij ook niet goed afgelopen. Met 13 weken curretage gehad. Bleek een partiële mola te zijn. 
We zijn nu weer aan het proberen, afgelopen maand helaas niet gelukt. Hopelijk deze maand meer geluk.
Als je nu wel duidelijker streepjes ziet zou ik even doortesten. Als het goed is worden ze nog donkerder en zoniet dan heb je waarschijnlijk je piek gehad. Ongeveer 14 dagen erna word je ongesteld. Weet je gelijk wat je NOD is en of je het goed hebt gezien bij de ovulatietest! Bij sensitest staan ook voorbeelden van testjes. Best handig!
Nou hopelijk heb je snel goed nieuws!

Gefeliciteerd Friebell.
Voor de meiden waarbij de LH waardes laag zijn. Ik heb dit ook gehad, zelf loop ik inmiddels al een behoorlijke tijd nu in het ziekenhuis. Ik heb me in het begin helemaal suf gemeten, echt alle merken zijn voorbij gekomen. Vaak geen 2 de streepje of een lange periode alleen maar 2 strepjes. Ik heb dit bij me arts aangegeven en die zei uiteindelijk dat ze bij de ene wel werken en bij de andere niet. Ik ben toen gestopt met meten ook omdat ik met hormoonbehandelingen moest beginnen en dan weetje ongeveer door dat je in je vruchtbare periode een echo krijgt wanneer je eisprong eraankomt.
Mocht je een lange periode niet je LH piek kunnen meten dan kun je altijd bij de huisarts bloed laten prikken om te kijken hoe hoog ze bij je zijn. Dit kan vaak al veel verklaren waarom je misschien geen piek kunt meten. Succes iedereen

Terug
Bovenaan