Zwanger worden lijkt zo lang te duren na een miskraam

<p>Hoi hoi!</p><p>Afgelopen november heb ik een miskraam gehad bij 5+4. Daarna is mijn cyclus weer normaal op gang gekomen en zijn we verder gegaan met proberen zwanger te worden. Tot nu toe nog zonder resultaat. </p><p>Elke ongesteldheid die nu komt is een klap in mijn gezicht. En voor mijn gevoel duurt het zo lang.. terwijl de miskraam pas ruim 4 maanden geleden is. </p><p>Mee zijn inmiddels al vanaf mei 2018 aan het proberen om zwanger te worden. </p><p>Ik had een paar dagen terug echt het gevoel dat ik zwanger was. Alles wijste er op.. dacht ik! De zwangerschapstest zei van niet. Nu ook ongesteld geworden. </p><p>Hoe is dit bij anderen? </p><p>Xxxxx</p>

Ik heb geen miskraam gehad, maar een vroeggeboorte. We zijn ook nog maar kort bezig, maar ik herken wat je zegt. Ik vind het vooral heel vervelend dat mijn lichaam wisselende signalen geeft. Voor mijn zwangerschap voelde ik aan alles of ik wel of niet ongesteld zou worden. Deze ronde dacht ik dat ook, maar de buikpijn zette niet door. Ik heb vollere borsten (zelfs mijn man viel het op) met witte bultjes op mijn tepels, steken tot in mijn vagina en meer last van angst en paniek. Mijn testen zijn tot nu toe alleen nog zo akelig wit... Elke keer ben ik zo teleurgesteld dat ik er echt van moet huilen. 
Ben je nu ook anders bezit met zwanger worden? Bij mijn vorige zwangerschap had ik geen haast. Genieten en we zien het wel. Na de vroeggeboorte willen we zo graag voor een levend kindje zorgen, dat er toch een soort druk op zit. Ik ben benieuwd hoe dat voor jou is. 
Veel succes! Hopelijk is het snel raak. 

Toen ik een miskraam kreeg in december 2017 ben ik daarna in maart begonnen met ovulatietesten omdat ik het ook lang vond duren. Is natuurlijk niet lang, maar als je de vreugde van een zwangerschap hebt gehad dat is elke maand te lang. April 2018 was ik ook direct weer zwanger (getest met ovulatietesten van de kruitvat tot ik dacht dat het zover was en toe een van clear blue met smiley als bevestiging). Ik snap je ongeduld helemaal, maar je zult vast snel weer zwanger zijn, je weet nu dat het kan! 

Ik vond het de vorige keer een hele opluchting dat ik wist dat ik zwanger kon worden. Dus heb mijn miskraam niet als zwaar ervaren. Toen stonden mijn man en ik er zo in van; maakt niet uit, we gaan gewoon verder. 
Ik gebruik al sinds mei vorig jaar ovulatietesten. Niet obsessief, maar puur voor mezelf om een cyclus bij te houden. 
@BenB, mijn ongesteldheid is ook veranderd sinds de miskraam. Dat maakt me zo onzeker. Ik heb bij elke ongesteldheid klachten die je ook bij een zwangerschap zou kunnen hebben. Vooral pijnlijke borsten. Dit was bij die zwangerschap zo duidelijk aanwezig, dat had ik nog nooit gehad. Nu deze maand had ik dat ook, een beetje snel van de trap lopen deed al zeer! Daarom dacht ik echt dat ik weer zwanger was. 
Vind het vooral gek dat mijn lichaam me zo voor de gek hield ofzo.. Natuurlijk weet ik dat het ooit weer gaat lukken.
Ik wil er eigenlijk niet te veel mee bezig zijn, maar merk ook dat ik het niet los kan laten. 
Xxxxx

@BenB, wat heftig die vroeggeboorte. Snap dat je daardoor erg emotioneel bent bij elke teleurstelling.. En dan inderdaad ook die wisselende signalen die je lichaam geeft zijn erg lastig. 
Ik heb me nu voorgenomen om geen enkel lichamelijk signaal te linken aan een zwangerschap. Ik wacht gewoon tot ik ongesteld word. Denk dat dat toch voor alsnog het beste signaal is.. daarna zal ik dan pas een zwangerschapstest doen. Om teleurstelling te voorkomen. 
Ik leef met je mee ?

Terug
Bovenaan