Zwanger worden lotgenoten

<p>Hallo allemaal!</p><p>Mijn vriend en ik proberen zwanger te worden. Ik ben net voor het eerst sinds het proberen ongesteld geworden. Het is echt erg, maar ik was flink teleurgesteld. Natuurlijk weet ik dat het heel lang kan duren of wellicht nooit.. maar dat maakt mij juist bang! Ik heb echt een enorme angst om nooit moeder te worden. Zijn er dames die dit herkennen? Misschien kunnen we een lotgenotengroep maken en ons proces met elkaar delen. </p>
 
Enorm herkenbaar!
Ik zelf ben sinds 2016 al gestopt met anticonceptie, ik had zelfs eerst geen menstruatie want me toen ook mega onzeker maakte want die heb je echt wel nodig. Uiteindelijk, in het ziekenhuis terecht gekomen. Tuurlijk had ik het anders voor ogen gehad maar wat fijn dat ze daar zoveel kunnen!! Ik ben nu voor de 3e keer zwanger (hopen dat alles goed blijft gaan, bijna 9wk) helaas hiervoor 2x een miskraam gehad maar waarvan 1 zwangerschap (gelijk na de miskraam) zelf is ontstaan. Geef de moed alsjeblieft niet op! Een positieve gedachten zorgt ook voor een positieve reactie van je lichaam (ben ik van mening)..

heel veel succes!
 
Hoi! Ik herken me hier ook wel in. Wij ook net begonnen aan de eerste ronde. Ik ben erg onregelmatig, maar neem wel al jaren geen anticonceptie meer, dus moet niet ontpillen. Ik ben wel al een dik half jaar bezig met mijn voeding aan te passen en mijn cyclus aan het monitoren, in de hoop wat gerichter te kunnen zwanger worden. (Denk dat ik PCOS heb). Ik weet nu nog niet of het gelukt is, pas rond 21/11 ten vroegste, maar ik verwacht het niet. Ik voel ook nog niets en heb volgens mij niet altijd een eisprong... Het is moeilijk gokken op mijn ovulatiedag (en ovulatietesten werken niet goed) .
Toch zal ik ook teleurgesteld zijn sowieso als ik ongesteld word, want je wil nu eenmaal dat het lukt he! Dit forum helpt enerzijds wel maar anderzijds ben ik er dan ook weer meer mee bezig... Het is dubbel!
 
Heel vervelend dat je cyclus zo onregelmatig is.. dat maakt het inderdaad allemaal wat moeilijker.
Er mee bezig zijn is niet erg, maar moet je natuurlijk niet je leven beheersen.
Ik hoop voor je dat je snel een positieve test zal hebben! 
Ik zou denk ik adviseren niet gelijk met ovulatietesten en dergelijke te beginnen.. gewoon regelmatig seks hebben (om de 2/3 dagen).. 
 
 
 
Intussen ongesteld geworden maar nu we zo de eerste ronde volledig doorlopen hebben, zal ik de tweede ronde wel wat rustiger kunnen doorlopen, het allernieuwste aan ervaring is er nu af ;-) . Het blijft natuurlijk spannend maar zeker ook leuk!
De volgende keer zullen we weten rond kerst.

En alvast deze avond van sushi genoten, iets wat anders niet meer had gemogen ?

Hoe is het bij jullie?
 
Haha ja als ik ongesteld word gaan we ook genieten van dingen die niet mogen als ik zwanger ben.
Met mij gaat het prima.. mijn man is ziek geweest in de vruchtbare dagen (verkoudheid, keelpijn, niet lekker..), maar heeft geen koorts gehad. Ik lees dat dit wel een grote invloed heeft op de kwaliteit van het zaad. Zo balen.. kan ook 3 maanden duren voordat dit weer goed is. Verder heeft hij ook last van prestatiedruk tijdens de seks in vruchtbare dagen.. daarom besloten dat ik niks meer over deze vruchtbare dagen zeg volgende maand. Om toch nog een kans te hebben en de druk een beetje af te nemen hebben we zelfinseminatie gedaan om toch nog een kans te hebben.. 
Deze maand zal er dus niet zo snel in zitten..maar toch nog een klein kansje zo.
 
Ik ben gestopt met de pil 7 oktober. Normale menstruatie gehad..en erna heb ik 1november 2 dagen een bloeding gehad en 7 november 1 dag. Erna tot heden geen bloeding meer gehad.
Is dit normaal? Ik vind het moeilijk om te weten of dit normaal is, je gaat natuurlijk aan niemand verklappen dat je gestopt bent met de pil?
Kunnen jullie mijn vraag beantwoorden ?
 
Terug
Bovenaan