Zwanger worden lukt niet

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Ik ben hier vandaag voor het eerst. Ben benieuwd of andere ervaring hebben met mijn probleem.
Mijn vriend en ik proberen nu ruim 8 maanden zwanger te raken, maar het lukt niet. Op zich zijn we beide positief ingesteld en hebben zoiets van; volgende maand meer geluk. Maar vandaag weer ongesteld worden en ik kon mijn tranen niet meer bedwingen. Ik voel me zo rot, want we willen het zo graag.
Ik ben 23 en mijn vriend 26, eigenlijk hebben we helemaal geen haast. Maar na 8 maanden raak je toch een beetje depri als het niet lukt.
Daarbij komt dat mijn vriend vroeger dagelijks drugs heeft gebruikt en we een beetje bang zijn dat ie misschien niet vruchtbaar is.
Wie o wie, heeft een tip voor me?
Alvast bedankt voor je reactie!

Hey Debke84

Ik snap heel goed dat je je rot voelt als na 8 maanden weer die rodeduivels komen. Ik heb hetzelfde hoor.
Maar van mijn zoontje, net 3 jaar, was ik na 9 maand pas zwanger. Je hoeft je dus nog nergens druk over te maken.

Hoe dat met het drugs gebuik van je vriend zit weet ik niet. Misschien moet je eens een afspraak maken met jullie ha. Kan er een onderzoek worden gestart, maar dat doen ze meestal pas als je meer dan een jaar bezig bent.

Sterke en succes er mee.

Groetjes Marije

Hoi Marije,

Bedankt voor je reactie. Als ik jouw ervaring zo hoor, ben ik al een beetje meer gerustgesteld.
Ik  ben al een keer bij mijn ha geweest en heb het  "drugsprobleem" voorgelegd. Mijn ha gaf  idd aan dat ik na één  Ã  anderhalf jaar  maar eens terug moest komen als het nog steeds niet gelukt was.  Misschien moeten we gewoon maar ons best blijven doen en rustig afwachten.  Mijn vriend gebruikt inmiddels al 3 jaar helemaal niets meer, hier ligt het gelukkig niet aan. Alleen wel te hopen dat de tijd waarin hij wel gebruikt heeft dit geen schadelijke gevolgen heeft gehad voor de kwaliteit. Jammer genoeg vindt de ha dit geen reden om eerder onderzoek te doen. We zien wel hoe het loopt en proberen er maar niet te veel op te focussen.

Hoi meid,

Ik weet hoe ontzettend frustrerend het is en hoe moedeloos je ervan kunt worden. Wij wisten van te voren dat het bij ons wel eens wat langer zou kunnen duren. Ik heb van nature een onregelmatige cyclus en mijn baarmoeder ligt achterover gekanteld. Uiteindelijk heeft het bij ons ruim 2 jaar geduurd. We zijn in oktober 2003 begonnen en in december 2005 bleek ik dan eindelijk zwanger te zijn. In oktober 2005 zijn we naar de huisarts gegaan en deze heeft meteen de onderzoeken gestart. De dag voor we naar de gyn. zouden gaan bleek ik zwanger, dus die afspraak heb ik afgezegd.
2 augustus vorig jaar is onze geweldige zoon geboren.

Je moet vooral niet vergeten dat voor een zwangerschap echt alles op het juiste moment precies moet kloppen en goed gaan. Ik wens jullie veel succes met zwanger worden en hoop ook dat jullie niet de medische mallenmolen in hoeven, want dat is echt geen pretje.

Liefs,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan