Zwanger worden lukt niet

<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn man en ik zijn al jaar bezig voor een tweede en het wil maar niet lukken.. onze oudste dochter is net 7 en bij haar was het gewoon een gezellig weekend van; het kan wel een keertje zonder en BAM, daar was ze dan. Misschien dat we daardoor ook verwacht hadden dat het sneller zou lukken. </p><p>De 21e mogen we eindelijk naar het ziekenhuis en ik ben zo ontzettend bang dat er iets mis is met me! </p><p>Ik heb 2 jaar terug longemboliën gehad in mijn beide longen, als bijwerking van de pil, als gevolg hiervan ben ik flink aangekomen en heb ik een gastricbybass gehad. Ook had mijn man zich na mijn emboliën laten steriliseren en dit na 8 maanden weer terug ongedaan laten maken.. dit omdat het als bijwerking van medicijnen leek alsof ik zwanger was en na eerst onze opties zorgvuldig overwogen te hebben, waren we hier zo blij mee! Dat het een klap in het gezicht leek toen het toch niet zo mocht zijn. We beseften dat we toch nog graag een tweede zouden willen verwelkomen en de sterilisatie is dus ongedaan gemaakt. </p><p>Om ons heen lijkt iedereen zo zwanger te worden en dat doet elke keer toch weer zeer.. helaas heb ik hier niemand om echt over te kunnen praten. Mijn beste vriendin zegt: oke, kijk een huilfilm, eet slecht eten en weer verder.. en mijn andere vriendin zegt: ja, dat is vervelend.. ja als ik de pil een keer vergeet is het meteen raak.. </p><p>Vandaar dat ik dit topic heb aangemaakt, in de hoop dit te kunnen delen met iemand die het wel begrijpt. </p><p> </p><p>Liefs X </p>

Hoi X,

Wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat er natuurlijk tussen je dochtje en nu een hele tijd heeft gezeten en er vanalles verandert kan zijn. Hierdoor kan het natuurlijk gewoon minder gaan. Dit is natuurlijk heel vervelend vooral als de babies je on de oren vliegen. Wij zelf zijn nu bezig voor de eerste en om ons heen is iedereen in een keer of per ongeluk zwanger, dan is het heel vervelend dat het bij ons in een 5 maanden nog niet gelukt is. Er zijn bij ons wel een aantal mensen die weten dat we bezig zijn en tot nu toe alleen maar steun gekregen als ik er weer doorheen zat nadat ik ongie was geworden. Maar het klinkt wel heel vervelend als je zo graag wil en je vriendinnen dan deze opmerkingen maken. Voor mij komen dit soort opmerkingen dus meer van de mensen die niet weten dat we bezig zijn. Dan is het op dat moment het onderwerp en dan zeg ik dat ik bang ben dat het bij ons langer gaat duren en dan is het altijd zoiets van: nee je bent jong, je bent als je bezig gaat zo zwanger. Zit je daar in ronde 6 mee. Maarja nog niet zolang als jullie bezig dus kan me voorstellen dat het alleen maar vervelender is. Hopelijk krijgen jullie snel een idee van wat het is en hopelijk nog sneller toch de zwangerschap!

Je moet niet vergeten dat mensen het pas delen als ze al zwanger zijn.
De hele aanloop ernaar toe word vaak achterwege gelaten.
Misschien duurde het voor die mensen ook langer dan ze zouden willen maar zeggen ze hier gewoon niks over.
Er zijn echt heel veel vrouwen die ook wat meer moeite hebben gehad en dat is oke.
Voel je niet eenzaam, misschien als je je verhaal deelt kun je wat steun krijgen van andere vrouwen die ook wat meer moeite hebben gehad .
Vaak komt dat echt uit onverwachte hoek

wat vervelend dat het nu al een jaar duurt.
ik snap hoe je je voelt, zelf waren mijn man en ik al 2 jaar bezig en uiteindelijk naar de huisarts gegaan en via icsi in 1x zwanger geraakt! Geef de moed dus niet op en vind je het echt te lang duren of word je heel onzeker zou ik zeker ook langs de huisarts gaan om alles even te laten checken. Bij mij werd mijn omgeving allemaal zwanger en ach wat voel je je dan blij voor ze maar tegelijk ook dubbel zo teleurgesteld dat het zelf niet lukt. Denk goed aan jezelf en blijf praten met mensen en vooral met je partner, iets wat ik te weinig heb gedaan en nu de effecten daarvan helaas nog heb

Terug
Bovenaan