zwanger worden maar bang voor tweeling

<p>Hoi allemaal, </p><p>misschien is dit raar of stel ik me aan maar ik plaatst het toch omdat ik mijn hart toch even wil luchten...<br />ik had pas geleden geplaatst dat ik twijfelde voor een tweede kindje<br />Nu hebben we de knoop door gehakt en gekozen om ervoor te gaan<br />waar ik nu eigenlijk mee zit is...   mijn oma is een tweeling dus de kans dat ik een tweeling krijg is er maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn... we hebben al een dochter van 11 maanden en als ik een tweeling zou krijgen zijn ze natuurlijk welkom.<br />mijn vriend zei dat hij dan waarschijnlijk wel meer moest gaan werken b.v.  in de avond of in het weekend en daar schrok ik wel van.. <br />Als we een eentje erbij krijgen zou er niks aan de hand zijn financieel en als we twee bij krijgen dan word het wel krapper wat logische is natuurlijk. <br />we gaan ervoor omdat we er allebei erachter staan en dit ons wens is maar ik loop wel met een bepaald gevoel  rond van wat als... heel slecht misschien weet ik haha.<br />Ik zou het erg vinden mocht het wel zo zijn dat mijn vriend meer zou moeten werken in de toekomst en dat ik daardoor er meer alleen voor sta dan niet perse in een negatieve zin maar het zal zeker wel zwaar zijn ook voor de relatie zelf denk ik.<br />ik ben momenteel huisvrouw en we vinden het allebei prettig en vooral mijn vriend wilde dat heel graag dat ik thuis lekker voor de kinderen kan zorgen. en nogmaals tuurlijk hoeft het niet zo te zijn en wil ook niet te ver voorruit lopen.<br />Maar ik hou het wel in mijn achterhoofd wat ik dus ook deed bij mijn eerste kindje. <br />misschien maak ik me totaal druk om niks maar ik wilde het toch wel even kwijt.<br />Misschien hebben jullie tips en er anders in te staan of misschien makkelijker los te laten. <br /><br /><br /><br /></p>
 
Als aanstaande tweeling mama vind ik dit een beetje moeilijk om te lezen. Lichamelijk is de zwangerschap heel zwaar, maar wat ben ik trots dat we straks twee kindjes mogen krijgen!
Om welke kosten maak je je zorgen? Hebben jullie een nieuwe auto nodig of een ander huis? Een kinderwagen is duur in aanschaf, maar op marktplaats is veel aanbod. Ik neem aan dat je van je dochter nog veel spulletjes hebt. Voor het kamertje is dus alleen een extra ledikantje of wieg nodig (net waar je voor kiest). Luiers zijn om de haverklap in de aanbieding. Wij zijn ook al pakken aan het inslaan. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor jullie en jullie relatie als je vriend meer gaat werken. Je kunt toch overwegen om zelf wat inkomsten te genereren? Je kunt (evt zwart) bij mensen schoonmaken. Dan ben je met een paar uurtjes klaar. Sowieso moet je je relatie leuk houden. Blijf dingen doen samen. Hier gaam opa en oma straks oppassen, zodat wij een avond of een weekend samen hebben.
Vergeet niet dat tweelingen elkaar ook prima kunnen vermaken waar een eenling vaak vermaakt moet worden. Natuurlijk is het in het begin zwaar, maar ik denk dat je al snel handig en makkelijk wordt met een tweeling.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je zo bang bent voor een tweeling ben je dan echt wel toe aan gezinsuitbreiding?
Succes! Misschien kun je een en ander opschrijven om het los te laten, want deze zorgen en vragen zullen niet echt bijdragen aan een eventuele zwangerschap
 
Dit bericht schiet me eigenlijk een beetje in het verkeerde keelgat. 
Na 2 miskramen ben ik nu zo ontzettend dankbaar dat ik nu 35 weken zwanger ben. 
Het had me ook echt niet uitgemaakt als het er 2 zouden zijn. Ik was zo blij dat ik weer zwanger was en dat hartje bleef kloppen. 
Ik denk dat je blij moet zijn als je überhaupt zwanger mag raken en je een gezond mag krijgen of dat er nou 1 of 2 zijn. Als het goed is is allebei even welkom. Ik zou als ik jou was nog eens goed nadenken over je wens voor een tweede want in mijn ogen klink je daar nu niet echt klaar voor 
 
In het begin kan ik mij voorstellen dat het extra kosten zijn. Voor een eenling baby hebben jullie vast alles al in huis, maar niet voor een tweeling. Na de baby fase denk ik dat het niet veel uitmaakt, 2 volwassenen en 2  kindjes, of 2 volwassenen en 3 kindjes voeden zit weinig verschil in lijkt mij. Jullie hebben geen kinderopvang nodig, dus ook daar geen verschil.
 
Terug
Bovenaan