Zwanger worden maar is twijfel

<p>Goedenavond. Mijn vriendin twijfelt erg over om zwanger te worden. Ene moment wil ze wel en een andere moment niet. Normaal is zoiets geen groot probleem, dan zou je een paar jaar wachten. Maar dat is ons probleem namelijk, wij hebben geen jaren om te wachten. Heb namelijk een aangeboren hartafwijking die mogelijk erfelijk kan worden na mate ik ouder word. Ben nu 30 jaar en mijn vriendin is 26. Mijn erfelijkheidspercentage is nu 3%. en die stijgt met de leeftijd. Hoeveel die precies gaat stijgen is niet te zeggen. Mijn vraag is wat adviseren jullie ons. Geef je mening</p><p> </p><p>Alvast bedankt</p><p> </p><p>Met vriendelijke groet</p><p> </p><p>Tobias & Marleen</p>

Hallo,
Allereerst hoop ik dat jou hartafwijking niet heel ernstig is, dit lijk mij namelijk heel moeilijk (eng) om mee te leven. Dus ik vind het goed dat je daar goed over nadenkt mbt een eventuele zwangerschap met je vriendin.
Dit is iets waar eigenlijk niemand mee kan helpen. Dit is iets persoonlijks. En iedereen die hier een mening gaat geven doet dat wss vanuit een persoonlijk gevoel.
Het ligt er ook aan hoe stabiel jullie relatie is, hoe lang zijn jullie samen enz. Ik snap jou heel goed!! Want als ik dit persoonlijk had gehad dan zou ik het liefst zo snel mogelijk beginnen want je weet nooit hoe lang (,of kort) het kan duren, wij proberen zelf al bijna 9maanden zonder succes.
Maar het is natuurlijk ook belangrijk dat jou vriendin er klaar voor is. Er gebeurd namelijk heel veel in en met haar lichaam, en leven. Hebben jullie het er al eens over gehad om bijv een datum af te spreken? Dat jullie zeggen vanaf Januari beginnen we en dan zien we wel? Dan kunnen jullie beide aan het idee wennen en is de druk niet zo hoog. 
Succes

Terug
Bovenaan