Zwanger worden, maar niet ongesteld

A

Anoniem

Guest
<p>Beste mensen,</p><p>20 november ben ik voor het laatst ongesteld geworden en ben ik daarna niet meer begonnen met de pil omdat wij wederom een kinderwens hebben. Nu zou ik inmiddels al weer ongesteld moeten worden, maar dit is niet gebeurd. Ook lijkt ik wat zwangerschapssymptomen te hebben, maar misschien wil ik deze ook wel voelen. In ieder geval geeft de zwangerschapstest aan dat ik niet zwanger ben, maar inmiddels heb ik ook nog niet ongesteld geworden. </p><p>Twee vragen:</p>Weten jullie waarom ik nog niet ongesteld geworden kan zijn?Ik heb meerdere ovulatietesten gedaan, maar eigenlijk geven eigenlijk altijd aan dat ik ovuleer, dus wat kan ik daarmee?

Je bent net gestopt met de pil, het kan wel even duren voordat je cyclus op gang is. Geef je lichaam de tijd. Wacht nog even met ovulatietesten. 
Hou er rekening mee dat het bij sommige mensen wel meer dan een jaar duurt voordat alles normaal op gang is. Cyclussen van 50 dagen is niet gek na het stoppen met de pil.
Hopelijk is het bij jou snel op gang en Ben je snel zwanger.

Ok, dank voor je snelle reactie.
Ik snap alleen niet helemaal hoe het dat die ovulatie testen steeds positief zijn.

Zijn de teststrepen op de ovulatietest echt even donker als de controlestreep?

Zie je alleen twee lijntjes of twee even donkere lijntjes? Een tweede lijntje moet net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep. Als dit niet geval is zijn ze niet positief.  Als dat wel zo is kan ik het ook niet verklaren gezien je negatieve zwangerschapstest. Een zwangerschap kan ze namelijk ook positief laten worden voor meerdere dagen.

Ja dit lijkt echt wel zo te zijn. 
Ik ga er maar vanuit dat de cyclus nog op gang moet komen.
Bedankt voor jullie reacties!

Goedemorgen Lisanne,
Ik ben ook voor het laatst 20 november ongesteld geweest, wat grappig! Op ma 9 dec is er dmv een inwendige echo bevestigt dat ik een eisprong heb gehad, want op vr 6 december was het eitje zo groot dat het elk moment kon barsten. Maar goed, vanuitgaand dat mijn cyclus net als de vorige keer op 32/33 dagen zit, zou ik dus afgelopen zondag 22 dec ongesteld moeten worden, maar nee, niks gezien.. wel gevoelige borsten, rommelende onderbuik, rugpijn, maar goed, misschien zit dat ook wel tussen mijn oren... Ik heb maandag 23 dec getest, NEGATIEF :(! Nu zit op cyclusdag 36, nog steeds geen menstruatie te bekennen. Heb dit nooit meegemaakt. Ben al ruim een jaar gestopt met de pil, menstrueerde voorheen altijd om de 28 dagen, maar sinds vorige maand dus 33 dagen.. Heel apart dit. Ik ga het nog even afwachten, maar ga volgende week weer testen, want het schijnt zo dat je misschien minder het hcg hormoon aanmaakt..
Dat wachten frusteert wel heel erg.
Ik ben benieuwd hoe het bij jou loopt!
Fijne dagen nog.
Liefs

Dat is inderdaad toevallig! 
Ja gek hè. Ik voelde me al helemaal zwanger, maar die test zegt dan opeens heel wat anders. Bij onze eerste ging het allemaal heel erg snel. Daar ga je dan stiekem ook een beetje vanuit. Geheel onterecht natuurlijk, maar goed je wil het dan ook graag.
Jij ook fijne dagen!

Terug
Bovenaan