zwanger worden, maar nog geen eigen huis

A

Anoniem

Guest
Hey,

ik wilde even jullie mening horen over iets waar ik best wel al een tijdje 'mee bezig ben'...

Het enige wat me vroeger tegenhield om te stoppen met de pil was het feit dat we nog geen eigen huis hebben.
Momenteel wonen we in een huur woning en volgend jaar moeten we eruit...
Toch hebben we onlangs besloten om toch maar met de pil te stoppen.
Ik voel me een beetje onzeker. Misschien zou ik wel beter nog wat wachten met zwanger worden totdat we een beetje meer zekerheid hebben?
Maar dat zou ik jammer vinden, want ik ben er anderzijds wel echt klaar voor...
Wat denken jullie ervan? Zouden we beter wachten tot we een huisje gekocht hebben?
Wat zijn jullie ervaringen? Zijn er nog meiden die hier zo over kunnen tobben, of ben ik alleen met mijn 'probleem'

gr. twijfel - ikke

Hoi hoi,ik had eerst ook geen eigen huis,en nu sinds 2,5 jaar heb ik een eigen huis,je moet doen wat je hart zegt,het is toch nooit een goed moment om een kind te nemen.want dan komt er dit tussen en dan dat weer,en dan komt het er nooit van,kijk als jullie een huisje kopen en stel je bent zwanger kun je altijd meer er bij lenen om je huisje in te richten en kan je ook gelijk de babykamer van doen,ik wens je veel sucses met je beslissing gr manuela

voor mijn eigen gemoedsrust zou ik wachten...en meer lenen om een babykamer etc te betalen zou ik ook nooit doen,want zo komen de mensen nou allemaal in de schulden terecht.Wij gaan eind december verhuizen en je wilt niet weten hoe duur het allemaal kost,als je dat er allemaal bij gaat lenen,raak je verder van huis hoor!!Wij hebben mazzel met de overwaarde van dit huis,dus vandaar dat we redelijk veel geld te besteden hebben.Maar als ik niet zeker was van een huis etc....zou ik niet zwanger worden.Toen ik zwanger was raakte ik al in paniek als er iets niet op schema ging in de babykamer.Ook nu wachten we met zwanger worden van een 2e,tot we in het nieuwe huis zitten.Is voor jezelf gewoon véél prettiger en ook rustiger voor de baby,die heeft ook niks aan stressende ouders.
Maar iedereen is natuurlijk anders,wie weet gaat het met jullie wel goed...maar bij twijfel zou ik sowieso niet stoppen met de pil,het gaat wel om een babietje natuurlijk!!

Succes ermee..

Wij hebben een leuke huurwoning, maar met maar 2 kamers en 3 hoog; dus niet ideaal voor een kleine. Een babykamer? Waar dan? Op den duur willen we dan ook verhuizen.

Maar we zijn gewoon begonnen met het zwanger proberen te raken? In het begin dacht ik wel, of moeten we eerst dat huis regelen. Weet je wat voor mij de doorslag gaf? We waren op vakantie op la Palma en dan zie je allemaal vrolijke gezinnen die met meerdere mensen in kleine huizen wonen, baby op hun eigen kamer. En vrolijk dat die kindjes zijn. En meteen daarna las ik in een boek van Desmond Morris dat babykamers er alleen zijn om ouders te plezieren. Een baby hoeft dat allemaal niet, die wil alleen liefde, rust en regelmaat en bij zijn ouders zijn. Toen gingen mijn ogen in een keer open. We willen hier altijd maar meer en het beste, maar bij meer dan 2/3 van de gezinnen op de wereld heeft de baby geen eigen kamer en mits er eten en liefde is, zijn die baby's soms beter af dan de onze.

Dus ik wacht niet op dat huis, maar het verschil is natuurlijk wel dat wij er niet uithoeven. Maar je krijgt toch wel vervangende woonruimte???

Groetjes
Martine

Hey,

Het is zo Martine, dat we na juli 2005 uit ons huis moeten, maar dan moeten we zelf gewoon weer op zoek naar een huurhuis (of koophuis) - ik heb ondertussen al begrepen dat de situatie wat anders is bij jullie dan hier in België...

bedankt voor de reacties, maar ben er jammergenoeg nog steeds niet uit...
gr. ikke

Terug
Bovenaan