Zwanger worden met 1 eierstok

<p>Hi,</p><p>Ik heb een prachtig zoontje van 8 maanden. Nu wordt ik binnenkort geopereerd en de kans is groot dat ze daarbij mijn eierstok moeten verwijderen. Zijn er hier vrouwen die maar 1 eierstok hebben en hun ervaring willen delen? Zijn jullie (gemakkelijk) zwanger geworden? </p><p> </p><p>Liefs </p>

Hi LKM,

Ik mis aan de linkerkant zowel mijn eierstok als mijn eileider (verwijderd toen ik een stuk jonger was ivm een goedaardige tumor). Aan de linkerkant heb ik dus "niets" meer zitten...

Na het verwijderen hiervan wel gewoon ongesteld geworden (operatie op 9 jaar) en uiteindelijk aan de pil gegaan. Nu sinds deze maand gestopt met de pil omdat we een kindje zouden willen. Merk wel het e.e.a. aan mijn lichaam waardoor ik het idee heb dat alles daar beneden gewoon werkt (verwacht eigenlijk ook niets anders).
Ik zie helemaal geen reden waarom wij (ik) nu minder vruchtbaar zou zijn? Die eisprong heb je in een maand of links of rechts, hoop dat mijn lichaam slim genoeg is het seintje aan de rechterkant te geven :). De natuur heeft ons er niet voor niets 2 stuks gegeven er zijn vrouwen bij wie 1 kant helemaal niet werkt zonder dat ze dit uberhaupt weten. 
Als ik het niet vergeet houd ik je op de hoogte!

Haai
Ik heb zelf.geen ervaring maar mijn moeder wel. Zij had op haar 17de te horen gekregen dat zij geen kinderen kon krijgen. Zij had iets in haar eileiders waardoor hier een operatie uitgevoerd moest worden. Ze hebben wel iets verwijderd een eierstok of eileider. Ze hadden haar dus verteld dat ze nooit kinderen zou kunnen krijgen. Uiteindelijk ben ik toch geboren haha. 

Mijn eierstok is 4 jaar geleden verwijderd door een cyste. Ik was altijd bang dat ik minder vruchtbaar zou zijn. 
De gyn heeft altijd gezegd maak je geen zorgen. De ander gaat alles over nemen en je krijgt gewoon elk jaar een eisprong. 
Dat mijn partner en ik er voor kozen on voor kinderen te gaan dacht ik dar dit minimaal een jaar zou duren voordat het aan zou slaan. 
Dit duurde dus maar een maand en het was in een keer raak. 
Dus de gyn had gelijk denk ik zo. Zolang je andere eierstok gezond is hoef je niet bang te zijn 
groetjes Myrna 

@LKM ik weet niet of je hier nog aanwezig bent.
Maak je geen druk!! Ik mis me hele linker kant (zowel eileider als eierstok). 1e ronde 1e kindje en zag deze week twee streepjes!!!!! 
Hoop dat dit goed blijft gaan! Ben heel verbaasd. En of het dus kan met 1 eileider/1 eierstok!! ?

Ook mijn eierstok is verwijderd, toen ik 6 jaar was, omdat deze was verstrengeld door een Cyste.
Verspreid over de jaren heen ben ik ongeveer 6x geopereerd aan mijn buik, elke operatie had een andere oorzaak. Ik heb er dus altijd rekening mee gehouden dat het wel eens een lastige opgave kon worden / niet zou lukken, om zwanger te raken. Toen we 'er klaar voor' waren, spiraal eruit gehaald. En, na de 1e poging gelijk zwanger geraakt! Heel onwerkelijk, maar zo fijn! De andere eierstok neemt de 'taak' van de eisprong over, dit wordt aangestuurd door jouw hersenen. Zodra je hersenen het seintje 'tijd voor een eisprong' doorgeven, pakt de eierstok dit altijd op, ongeacht het er 1 of 2 zijn.

Terug
Bovenaan