zwanger worden met 1 eierstok

<p>Hallo allemaal</p><p> </p><p>Mijn vriend en ik proberen al 3 maanden zwanger te geraken. Toen ik 17 jaar was zat er een grote cyste op mijn eierstok en hebben ze die moeten verwijderen.</p><p>Zijn er nog dames met maar 1 eierstok die vlot zwanger geraakten of duurde het wat langer?</p><p> </p><p>Alvast bedankt</p><p> </p>
 
Ik ken iemand die ook maar 1 eierstok heeft. Die heeft gewoon 3 gezonde kinderen rondlopen. Volgens mij hoeft het echt geen probleem te zijn als die ene eierstok gewoon goed zijn werk doet.

Heel veel sterkte!
 
Ja! Ik heb 1 eierstok.
Nog nooit een probleem gehad met zwanger worden. In tegendeel ik word heel makkelijk zwanger. Het is niet dat je minder vruchtbaar bent door het missen van 1 eierstok. Je eierstok zorgt er gewoon voor dat er elke maand een eitje vrij komt.
Leer hoe je cyclus werkt door je vruchtbare dagen op te zoeken door temperaturen, cervix slijm enz.
Geef jezelf en je lichaam de tijd
 
Geen zorgen. In februari 2020 heb ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Mijn eileider is toen verwijderd. In augustus 2020 werd ik weer zwanger. Dit keer wel genesteld in de baarmoederm na de eerste echo's werd duidelijk dat dit eitje uit de eierstok kwam waar geen eileider meer zat. Je buikvocht kan het eitje naar de juiste plek brengen.
Als je zelf twijfelt of het gaat lukken zou ik eens langs gaan bij een gynaecoloog voor een echo.
 
Ik heb ook maar één eierstok. Mijn rechter eierstok is in 2019 verwijderd omdat daar een tumor omheen zat. Wij zijn gelijk de 1e x zwanger geraakt, ben nu mama van een prachtige dochter van 6 maanden oud...dus geen zorgen. Zorg er inderdaad vooral voor dat je je cyclus goed kent, dat hielp bij ons!
En vooral veel plezier;)
 
Heej,
Ik ben in 2013 via een kijk operatie erachter gekomen dat mijn rechterkant door verklevingen aan binnen en buitenkant (door buikvliesontsteking operatie en helaas een soa) zodanig aangetast zijn dat die niey werkt, en ik het echt van mijn linkerkant moet hebben.
Mijn eerste zwangerschap is via IUI tot stand gekomen, mede doordat mijn cyclus in het ziekenhuis werd bijgehouden. Er werd mij ook gezegd dat ik altijd medische hulp nodig zou hebben. Maar ik ben nu 38 weken zwanger van een jongen en dat zonder medische hulp.
Zoals al eerder aangegeven is houdt je cyclus goed in de gaten. Succes!! Ik duim voor jullie!!
 
 
Beste
In november 2020 ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij mijn eileider is weggehaald. In december 2020 was ik alweer zwanger. En in oktober 2021 bevallen van een gezonde jongen. 
De eileider die je over hebt zorgt ervoor dat er iedere cyclus een eitje bevrucht kan worden.  Deze eileider neemt de functie over van de eileider die er niet meer is. 
Hopelijk mag het snel bij jullie lukken. Succes!
 
Terug
Bovenaan