zwanger worden met bechterew/reuma

Hey dames

Was eens benieuwd of er meer dames zijn die zwanger willen worden met bechterew of een andere reuma vorm.

Zelf ben ik 33 jaar oud, mama van 1 zoontje.
Heb de ziekte van bechterew en we zijn inmiddels vanaf begin februari voor een tweede kindje aan het gaan.
Nu heb ik dit besproken met de reumatoloog, wat betreft mijn medicijnen.
Ik spuit cimzia, en slik dagelijks fenylbutazon. deze laatste mag ik tijdens de zwangerschap niet nemen, eventueel wel nog tijdens het zwanger proberen te worden maar vanaf het moment dat ik dan weet dat ik zwanger ben moet ik deze wel stoppen. dat gaf me al niet zo'n fijn gevoel dus dacht ik neem ze helemaal niet meer. de cimzia spuiten mag ik de hele zwangerschap door spuiten, deze zou maar minimaal de placenta in komen en zou geen kwaad kunnen. maarja als mama zijnde wil je dan proberen alles zonder te doen,dat lijkt je dan het beste..
maar inmiddels zijn we dus 3 rondes op weg zonder medicijnen, en hou ik dat dus toch echt niet vol.. ongelofelijk veel pijn en mega slechte nachten van de stijfheid van gewrichten.
ik zit inmiddels op het wachtbankje van de derde ronde.. en na weer een pijnlijke nacht heb ik vanmorgen toch een spuit gezet omdat ik het niet volhoud vd pijn.
tegenstrijdig gevoel.. volgens reumatoloog kan het.. maar als mama wil je liever niks in je lichaam als je een kindje wil.

iemand ervaring om te delen?

Hi ik heb wel ervaring met zwanger worden met medicatie (voor andere aandoening) en ik heb sinds kort ook ziekte van bechterew. Ik heb dus geen ervaring met zwanger worden op die manier. Ik weet wel dat het heel pijnlijk is dus ik zou niet weten hoe je zonder medicatie moet zwanger worden. Wil er liever hier niet zoveel over zeggen maar vind het niet erg je er over te mailen, mocht je op het forum een mailadres willen zetten.
Groetjes hopelijk reageert er nog iemand met precies jouw vraag.

Terug
Bovenaan