Zwanger worden met een translocatie

<p>Hi meiden,</p><p>Helaas is het zwanger worden bij ons ook niet bepaald vanzelfsprekend. We zijn het nu sinds juli 2018 via de natuurlijke weg aan het proberen. Hier hebben we bewust voor gekozen, omdat ik weet dat ik drager ben van een gebalanceerde translocatie (17:22). Hierdoor heb ik 50% kans dat mijn zwangerschappen eindigen in een (vroege?) miskraam. We hebben ons al aalgemeld voor PGD in Maastricht en onze test is inmiddels klaar, maar we hebben deze bewust nog even links laten liggen omdat ik geen stabiele baan heb, we in verbouwing zijn en er niet nog meer spanning van een IVF traject bij konden gebruiken. We zijn nu aan ronde 10 en hebben via de natuurlijke weg dus nog geen succes. Nog niet zwanger geweest, dus (bij mij weten), ook nog niet aan de loterij van de translocatie toe gekomen.</p><p>We lopen nu bij de gyn gewoon in onze eigen stad en ze gaan komende (deze) cyclus opvolgen. Nu op dag 1. Ik ben heel benieuwd of hier meer mensen zijn die ervaring hebben met zwanger worden met een translocatie. Hoe zag een eventueel behandeltraject eruit?</p>

Hey Mandareintje, hier een gelijkaardig geval. Mijn vriend heeft een gebalanceerde translocatie, maar ze wilden/konden ons niet zeggen hoezeer dit de kans op een miskraam zou verhogen... PGD is inderdaad een optie. We zijn nu bezig aan onze derde 'natuurlijke' ronde, maar dan wel met Clomid want ik krijg anderd geen eisprong om het nog wat moeilijker te maken ;).
Ik ben benieuwd hoe het bij zal lopen, veel succes! 

Terug
Bovenaan