Zwanger worden met gespannen bekkenbodem

<p>Na mijn bevalling 1,5 jaar geleden, kreeg ik last van een te gespannen bekkenbodem. Hier heb ik inmiddels fysiotherapie voor en de klachten zijn al een stuk minder dan een jaar geleden, maar toch heb ik er nog genoeg hinder van en is het nog lang niet over.</p><p>Nu hebben mijn man en ik de wens voor een 2e kindje. Volgens de fysiotherapeut is de kans groot dat mijn klachten weer verergeren als ik nu zwanger zou raken en ze raad aan om te wachten totdat mijn klachten over zijn. </p><p>Toch kriebelt het wel ontzettend... En we wachten sowieso al langer dan we hadden gewilt, dus eigenlijk zou ik er al heel graag voor willen gaan. Toch houd het bekkenbodemgedoe mij in twijfel. Daarom vroeg ik mij af of er mamas zijn die ervaring hebben hiermee? Zijn er mama's die weer zwanger zijn geraakt terwijl ze klachten van een te gespannen bekkenbodem hadden? </p>

Hoi, het is me niet helemaal helder of je door je gespannen bekkenbodemspieren niet kan vrijen of dat het iets anders is? En waarom zou het verergeren?
Ikzelf had een te gespannen bekkenbodem waardoor vrijen pijnlijk was. En die fysio maakte het alleen maar erger, ik lag in bed en dacht alleen maar "ontspan ontspan ontspan" wat natuurlijk niet hielp. Ik ben gestopt met de fysio, ik oefende me suf maar het hielp niets. En afgesproken met mijn man dat we alleen maar "het" gingen doen als ik weer plezier ervaarde en ontspanning. Zelfs op de ovulatie dagen. Natuurlijk psychisch ook nog wat gesleuteld. Maar na een tijdje kon ik het alleen en had ik van niemand meer hulp nodig. Zo voelde dat. En ben ik uiteindeljk na een hele tijd zwanger geworden en nu mama van een meisje van 1. Soms komt het weer terug. Maar dan vind ik het niet erg. Het is wat het is. Ik zou zeggen, praat er gewoon samen over. Maak het iets van jullie ipv dat jij ergens aan moet werken.
Misschien sla ik de plank volledig mis, maar als het hierover gaat dan hoop ik dat je er iets aan hebt.

Terug
Bovenaan