Zwanger worden met hpv?

<p>Ik heb onlangs een uitstrijkje moeten laten doen (omdat ik 30 ben geworden) uitslag was geen afwijkende cellen maar wel hpv. Ik begreep dat dit niet een zwangerschap in de weg hoeft te staan maar wil toch even checken wat jullie hier van vinden. </p><p> </p>

Zelf ook hvp virus pap 1 dus niks om me zorgen over te maken. We houden het in de gaten nu al aantal jaren maar ben gewoon zwanger geworden  nu 25 weken

succes met zwanger worden

Ik ben hpv positief ( 1 vd 2 hoog risico varianten) en heb 4 behandelingen gehad waarvan 2 lisexcisies. Vorig jaar september laatste controle gehad en was pap1 hpv niet gecontroleerd.  Nu 12 weken zwanger en so far so good.
Er wordt wel nog tijdens de zwangerschap een uitstrijkje gemaakt moet ze kunnen dan natuurlijk niet behandelen. 
Het risico voor mij zit niet in de HPV besmetting,  maar in vergrote kans op vroeggeboorte door de behandelingen. 
Dus je hoeft je geen zorgen te maken voor een zwangerschap met HPV. Mijn gynaecoloog heeft ook niet vermeldt dat er een risico voor de baby is, dus gok dat je het zonder problemen kunt proberen ?

beetje laat, ik zie dat er een aantal dames zijn met HPV en zwanger. Werden jullie de gehele zwangerschap in de gaten gehouden met een uitstrijkje zo nu en dan? Of ook pas een half jaar na je bevalling. Mijn huisarts zegt namelijk dat ze geen uitstrijkjes wil doen tijdens de zwangerschap. Aangezien ik HPV positief getest ben wel pap 1. Vind ik het angstig om anderhalf jaar niks te weten..

Uitstrijkjes zijn volgens mij niet betrouwbaar tijdens de zwangerschap, maar ze verhogen wel de kans op vroeggeboorte (door te gaan "poeren" aan de baarmoedermond). Dus ik denk dat dit een verstandige keus is van de huisarts...

Terug
Bovenaan