Zwanger worden met/na long covid

<p>Ik heb na mijn coronabesmetting in oktober long covid overgehouden. Dit uit zich in veel vermoeidheid, weinig focus en de laatste paar weken veel misselijkheid als ik moet werken. (Ik probeer mijn 40-urige werkweek in het onderwijs weer op te pikken.) maar doordat mijn lichaam zo tegenstribbelt, maak ik me wel een beetje zorgen. Mijn kinderwens is erg groot en ik ben bang dat deze aanslag op mijn lijf zorgt voor een verminderde vruchtbaarheid. <br />zijn er toevallig meer mensen met longcovid die bezig zijn om zwanger te worden? Ik ben benieuwd naar jullie klachten, ervaringen en eventueel zwangerschapskansen. </p>
 
Ik heb vorig jaar januari corona gehad en ook long covid. Klachten: concentratieproblemen, soort hoofdpijn / druk op mn hoofd, veel vergeten, warrig, niet goed tegen drukte kunnen. Per 1 januari ben ik weer volledig beter gemeld, dus het heeft een jaar geduurd.

Nu het goede nieuws: ik ben inmiddels ook 34 weken zwanger!
Ik ben nog steeds vergeetachtig en kan me niet altijd goed focussen. Maar de vraag is waar dat nu door komt..

Het afgelopen jaar heb ik fysiek denk ik wel ingeleverd en ik heb op het moment wel behoorlijk snel last van kortademigheid. Of dit van covid is of gewoon zwangerschap.. geen idee. De zwangerschap is tot nu toe goed verlopen en ik ben dus zelfs tijdens de zwangerschap hersteld.

Ik kan je twijfels heel goed begrijpen, maar ik kan ze ook niet wegnemen. Het herstel verloopt bij iedereen anders. Ik hoop in ieder geval dat het snel beter met je gaat! En hopelijk heb je iets aan mijn ervaring. :)
 
Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap!! 
wij hebben sowieso nog een grote reis grpland deze zomer, dus we zijn nog niet actief bezig, maar de wens is enorm! 
 
Dank je wel!

Leg jezelf in ieder geval niet te veel druk op om snel weer alles te kunnen en moeten. Dat is het enige wat bij mij geholpen heeft en ook geadviseerd werd door de bedrijfsarts.

Lekker op vakantie gaan en reizen zal je goed doen. ;-) Veel plezier en succes met je herstel. Hopelijk gaat jullie wens ook snel on vervulling!
 
Hé!! Mag ik vragen wat bij jou het beste heeft geholpen voor je herstel? Wat voor cijfer gaf jij je energie toen je zwanger werd? 
 
Terug
Bovenaan