Zwanger worden met ovulatie testen

<p>Hoi dames,</p><p>sinds januari ben ik gestopt met de pil en al vrij snel leek mijn cyclus met regelmaat. Ik hou sinds januari ook met een app bij hoeveel dagen etc. <br />Helaas is op deze manier zwanger worden nog niet gelukt dus had ik met mijn vriend afgesproken om na een half jaar ovulatie testen te gaan gebruiken. Deze ronde hebben we die van de action gebruikt en ik vond het best fijne testen. Ik kon duidelijk mijn piek-dag zien! Echter had ik verkeerd begrepen hoe vaak we ‘moesten’ vrijen en we hadden dus in de week vóór de start met testen (bijna) elke dag en elke dag in de test Periode omdat ik dacht dat dit de kans zou vergroten. Een dag na de test fase las ik dus dat dit slecht is voor het zaad en ik was hier best teleurgesteld over en voelde mij heel rot.<br />Nu willen we de tweede ronde met Clearblue en action testen gaan werken en ik was benieuwd, welke dagen zijn nou het beste om seks te hebben? En Hoelang moet je met je benen omhoog? <br /><br /></p><p>Ik merk dat ik mij druk begin te maken of het wel gaat lukken en dit werkt natuurlijk averechts. Om te voorkomen dat mijn hoofd de overhand neemt in dit gebeuren, schrijf ik jullie dit. <br /><br /></p><p>vast bedankt,</p><p>liefs!! </p>

Als je testen beginnen op te lopen zou ik om de dag seks hebben. In principe komt je ei net na de piek dus het dikste streepje. Dan duurt het nog een aantal uur voordat hij daadwerkelijk springt. Het beste is om te zorgen dat de zaadcellen al 'klaar' liggen. Wil je het helemaal goed aanpakken dan zou je zelf net na de man kunnen 'komen' dat schijnt het zaad de goede richting in te sturen.
Ik kijk zelf ook altijd naar het vruchtbaar slijm. Als jk merk dat dit begint toe te nemen of heel veel word dan weet je dat de vruchtbare periode is aangebroken. Dit slijm helpt de zaadcellen om beter naar boven te kunnen zwemmen.

Je bent in je vruchtbare periode 5 dagen vóór en 2 dagen na je ovulatie. Als je dan regelmatig seks hebt, dan heb je je kansen voldoende benut. Om de dag of elke dag maakt geen verschil. Ik zou Clearblue niet gebruiken als die van de Action duidelijk zijn. Zonde van je geld! Vergeet niet dat je elke cyclus maar 20% kans hebt op een zwangerschap (uit mijn hoofd)

Hier elke dag rond om de piek gevreeën en 2 keer zwanger geworden en bevallen.dus het hoeft helemaal niet om de dag hoor.  
Tenzij de kwaliteit zaad van je man minder is dan raden ze dit wel aan .

Het is gewoon geluk hebben.  En geduld hebben .?
Maar dat is lastig i know ??
In gebruikte de ovulatie testen van de Kruidvat  die vond ik ook heel fijn

Hopelijk heb je snel een positieve test in handen 

Bedankt allen tot nu toe! 
Geduld hebben is inderdaad heel belangrijk, ook wel lastig merk ik. Ken mezelf eigenlijk niet zo maar pieker er soms wel over! 

moet je ook meteen iets merken als je zwanger bent of hoeft dat niet? 

Je hoeft niet altijd iets te merken hoor.
Ik voelde niks (geen krampje, geen misselijkheid, geen steekje niks) dus ik twijfelde heel erg of het wel klopte en of de test wel klopte. Toen ik het vruchtje had gezien met week 8 ging het wel maar na 1.5 week toch twijfelen of het wel goed zat omdat ik nog steeds nergens last van had.
Het wachten op de 12 weken echo duurt dan heel erg lang kan ik je zeggen. Maar toen dat eindelijk was en ik zag 2 beentje en armpjes wiebelen dacht ik oke, het zit goed :)
De rest van de zwangerschap nog steeds nergens last van gehad. Het hielp wel dat ik hem met 16 weken ging voelen, dat stelde me erg gerust :) Al had hij me wel bont en blauw geschopt van binnen haha.
Daar in tegen wel een moeilijke bevalling gehad na 41+ 5 dagen met hele heftige rugweeen zonder ruggenprik. Maar dat vergeet je allemaal. Hij is inmiddels 1.5 jaar oud en we gaan nu voor de tweede!

Terug
Bovenaan