Zwanger worden met pcos en slecht zaad

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik lees al een tijdje mee maar vind het nu tijd om zelf iets te plaatsen.</p><p>Ik ben 26 en mijn man is 29. Ik ben in oktober gestopt met de pil kreeg eerst ontrekkingsbloed daarna een cyclus van 5 weken, 6 weken, 12 weken. Omdat ik al in het ziekenhuis liep voor iets anders heb ik aangekaart dat me menstruatie niet stabiel was. Gelukkig kreeg ik direct een verwijzing naar de gyneacoloog. Nou kreeg een echo waarop ze zei; Ik zie het al pcos. En het is goed te behandelen. Gelukkig kreeg ik gelijk een kuur provera mee en moest ik op de 3e dag van me menstruatie bloedprikken dit was verder allemaal goed. Toen ik weer een afspraak had bij haar, kreeg ik clomid mee en mijn man moest voor de zekerheid zijn zaad inleveren. </p><p>Nou de uitslag is binnen en het is slecht... Heel slecht... vcm is 3.5 en maar 14% was goed 86% was dood. Ik zie door de bomen het bos niet meer maak me zo druk over hoe nu verder.</p><p>Wat ik mij af vroeg. In het weekend voordat hij het potje af moest leveren heeft hij feestjes gehad waarbij die ook genoeg drank en sigaretten op had. Dit is niet slim geweest en daar heb ik hem ook goed wat van gezegd. Maar zou dat invloed hebben? Hij was altijd overtuigd dat bij hem alles goed zit, niet dus. </p><p>Zijn hier toevallig mensen die zich herkennen in mijn verhaal of die ervaringen hebben met de medischemolen?</p>
 
Geen eigen ervaring. Wel in mn omgeving. Ook pcos en 'slecht zaad'. Gelukkig kunnen de artsen tegenwoordig heel veel. 
Probeer rustig te blijven en wacht het behandelplan van de artsen af. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik... 
Mijn vrienden hebben wel wat geduld moeten hebben, maar nu een prachtige zoon. Komt bij jullie vast ook goed! Sterkte en succes!
 
Hoi meid,
Hier precies hetzelfde verhaal pcos en slecht zaad...en ja sigaretten en drank hebben zeker invloed op het kwaliteit van het zaad. Vooral bier is van slechte invloed en pas na 3 maanden geen alcohol kan de kwaliteit omhoog gaan. 
Ik weet wel dat voor elk stel een behandelplan anders kan zijn, ook zal je man vast nog vaker zaad in moeten leveren voordat ze echt een plan maken (mijn man moest het in ieder geval 3x inleveren). 
Blijf rustig, wacht af wat ze zeggen, meer kun je niet doen. 
 
Hoi robijn,
dankjewel voor je berichtje. Wat rot is dat hè als je zoiets te horen krijgt? Zijn jullie al op weg in de medische molen? 
Ik ga er ook maar vanuit dat het 2e onderzoek toch niet ineens super goed kan zijn. Volgens mij is dat onmogelijk.
Ik ga me best doen al valt het niet altijd mee.
Liefsss
 
Hoi superjuffie,
Bedankt voor je mooie bericht. Is fijn om te horen dat het goed is gekomen en dat ze een zoon hebben. Ze kunnen tegenwoordig aardig veel. Ik ben soms gewoon een controlfreak en wil alles weten. Dat wachten is inderdaad het ergste van alles. Fijne dag gewenst.
 
Ik vond het echt verschrikkelijk om te horen toendietijd, ik weet hoe je je voelt.  Je gaat al van alles bedenken terwijl je nog niet weet wat de opties straks zijn. 
Wij hebben 4 jaar in de medische molen gezeten. Ivf-icsi behandelingen gehad en 15 weken geleden ons wondertje mogen krijgen! Nogmaals niet schrikken want het wil echt niet zeggen dat jullie straks ook een ivf traject krijgen. Er zijn andere opties, maar in  onze situatie was dit niet.mogelijk. Ik ken ook stellen in soortgelijke situatie die bijv. zwanger zijn geraakt met iui behandelingen of zelfs uiteindelijk op de natuurlijke manier! Het kan alle.kanten opgaan en ja ze kunnen echt heel veel tegenwoordig. 
Sterkte meid! Vooral als je de controle graag mag houden.... probeer als het lukt een beetje los te laten en het op je af laten komen
Knuffel!
 
Terug
Bovenaan