Zwanger worden met PCOS

<p>Lieve allemaal. Ik ben 23 jaar en wil graag volgend jaar samen met mijn vriend gaan voor een kindje. Ik ben een stevige, ietwat kleine dame met secundaire amenorroe (menstruatie dat langer uitblijft). Ik ben sinds afgelopen twee jaar bezig met mijn gewicht onder controle te houden om de kans straks iets te vergroten. Dit gaat gelukkig goed, alhoewel het teleurstellend is dat ik niet of nauwelijks af lijk te vallen (gelukkig wel na het verlies van 6 kilo); ik kom al lange tijd niet meer aan. </p><p>Nu vroeg ik mij af, zijn er hier meer dames met PCOS die wat steviger zijn die zwanger zijn geraakt door middel van o.a. ovulatie inductie? Afvallen zet niet echt door, maar ben wel veel gezonder gaan leven. Ik hoop dat het meetelt in de behandeling maar ik ben er onzeker over... </p><p> </p><p>Veel liefs. </p>

Wat een mooie spannende stap om met jullie kinderwens aan de slag te gaan. Veel geluk gewenst!

Misschien is het handig om even met de zoekfunctie naar pcos te zoeken want er zijn al veel berichten over geplaatst.

Ik heb zelf ook pcos en heb het persoonlijk fijn gevonden om ook andere ervaringen te kunnen lezen.
Zelf heb ik inmiddels 3 kinderen. De eerste twee zwangerschappen zijn ontstaan na OI behandelingen. De eerste x met clomid, de tweede met letrozol. Na mijn tweede kindje ben ik fanatieker op mijn voeding gaan letten en gaan sporten. Ik ben toen zonder behandeling zwanger geraakt.

Heb ook pcos en behoorlijk overgewicht.. had cyclussen van rond de 35/40 dagen maar ook uitschieters naar boven. Ik ben met behulp van een diëtiste op mijn voeding gaan letten. Vooral m’n suikerspiegel onder controle houden en ben koemelk gaan minderen. Nadat ik echt neer kon leggen dat het niet snel ging lukken (ook stress was een grote factor op de lange cyclussen) ben ik natuurlijk zwanger geraakt en ligt er nu een heerlijk mannetje van 5,5 week op m’n buik.

Succes! En m’n tip is echt kijk of het met voeding/mindset lukt om zwanger te raken. De extra hormonen wordt je niet vrolijk van! Ik weet dat het niet voor iedereen geldt dat het ook zonder hormonen lukt maar het is het proberen waard!

Terug
Bovenaan