Zwanger worden met schildklieraandoening

<p style="text-align: left;">Hallo mama’s, Zijn er meer mama’s hier die proberen zwanger te worden en een schildklieraandoening hebben? Mijn cyclus gaat sinds mijn schildklier te traag werkt alle kanten op en ben bang dat hierdoor zwanger worden lastiger gaat. En als het wel lukt de mogelijke complicaties voor de baby. Ging het bij jullie makkelijk en hoe gingen de controles? Bij mijn eerste zwangerschap werkte deze nog te snel, dat heeft een mogelijk de vroeggeboorte van ons zoontje getriggerd. Ik wist toen zelf niet dat ik een schildklieraandoening had. Dus heel ontspannen sta ik niet in de situatie.</p>

Hoi, ik heb zelf geen schildklier en heb begrepen dat het geen probleem hoeft te zijn om zwanger te raken. Zolang je medicatie goed is ingesteld en je medicatie enigszins stabiel is. Vanaf het moment dat je zwanger bent/je weet dat je zwanger bent moet je medicatie verhoogd worden, overleg dit met je endocrinoloog. Tijdens je zwangerschap wordt je, als het goed is, elke 6 weken geprikt om te controleren of je de juiste hoeveelheid medicatie hebt.

Bij de eerste was ik na 11 maanden zwanger, bij de tweede in de eerste maand al. Dus het hoeft niet lang te duren.
Veel succes en plezier ;) gewenst.
Super rot dat het bij de eerste niet goed is gegaan door een onbekende aandoening. Ik hoop heel erg dat het deze keer goed gaat voor jullie.

Hier ook zwanger geweest met schildklieraandoening. Het instellen was een heel gedoe en heeft 25 weken geduurd id zwangerschap. Maar daar heeft de baby niet meegeleden o.i.d. voot zover wij kunnen beoordelen. Wel gynaecologische begeleiding gehad vanaf de eerste controle, verloskundigen worden soms way zenuwwachtig van afwijkende waarden. 

En inderdaad regelmatig prikken 

Hoi! Ik heb sinds ik jong ben al een te traag werkende schildklier en zijn nu net bezig voor ons eerste kindje. Zorg dat je huisarts etc weet dat je er mee bezig bent want medicatie moet zodra het lukt omhoog en het is belangrijk dat je goed ingesteld bent qua medicatie! 

Heb ook een te traag werkende schildklier (hashimoto). Gehele zwangerschap onder controle geweest bij endocrinoloog en gynaecoloog. Moest direct na de positieve zwangerschapstest mn medicatie ophogen. En daarna frequente controle. Heel goed gegaan beide zwangerschappen! Hopelijk gaat het bij jou ook zo soepel

Ik heb ook Hashimoto en wij willen volgende maand aan onze kinderwens beginnen. Mijn TSH-waarden schommelen sowieso al vaak en ik moet bijna elke 3 maanden een beetje meer/minder schildklierhormoon nemen. Ik ben er ook niet helemaal gerust in of dit invloed gaat hebben op de hopelijke zwangerschap. Ik ga proberen zo snel´mogelijk contact op te nemen met mijn endocrinoloog van zodra dat ik iets weet. Succes!

Hallo allemaal,
Benieuwd hoe het nu met iedereen gaat.
Hierbij mijn verhaal:
Vorige maand voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. Gynaecoloog dacht dat ik PCOS had omdat ik al een half jaar geen menstruatie had gehad.
Kuur provera gekregen en op dag 3 bloedprikken. Daar is uitgekomen dat ik een trage schildklier heb.
Woensdag ga ik starten met medicatie om de waardes goed te krijgen. 

Terug
Bovenaan