Zwanger worden met vertraagde schildklier

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb even een vraagje. Ben in juli 2007 bevallen van een gezonde zoon. Ik ben bevallen dmv een keizersnede. Helaas heb ik in het ziekenhuis een bacterie opgelopen en kon mijn lichaam deze bacterie niet aan. Na een half jaar zijn we erachter gekomen dat mijn schildklier vertraagd werkt. (achteraf had daar eerder na gekeken moeten worden door mijn huisarts, maarja das achteraf)
Nu zijn mijn waardes zodanig slecht dat ik nu absoluut niet zwanger mag worden. Is niet goed voor mijn gezondheid. Dat kwam al koud op ons dak, want mijn vriend en ik wilden net weer beginnen. Het ergste was nog dat mijn huisarts vertelde dat de kans om zwanger te worden ook een stuk kleiner is. Voelde me daar zo naar van en kan het ook niet echt bevatten. Van de eerste was ik in 1 keer zwanger!!!
Mijn vraag is nu of meerdere mensen hier hier ook mee te maken hebben gehad. Kan andere verhalen wel erg goed gebruiken!!

Liefs,
Leoontje

Hallo ,

Ik ben Nina en ik zit een beetje met het zelfde probleem. Ik heb ook een traag werkende schildklier.. ben al sinds aug 2007 bezig voor ons eerste kindje. Ik hoor van sommige dat het geen probleem hoeft te zijn om zwanger te raken. Maar ik ben ook een paar maanden bezig en ergens voel ik me een beetje onzeker..worden omdat het zolang duurt Ik weet echt hoe je je voelt maar je bent niet alleen. We houden elkaar gewoon op de hoogte...

succes en groetjes

Nina

Hoi Nina,

Bedankt voor je reactie. Balen dat het bij jou al zo lang duurt. Ik maak me nu al druk terwijl we nog niet eens bezig zijn. Ik moet natuurlijk ook wel blij wezen dat ik al een gezonde zoon heb.
Zodra mijn waardes normaal zijn gaan we er helemaal voor!
We houden elkaar zeker op de hoogte!

Succes en ik hoop dat het gauw raak is!!

Leoontje

Hallo Leoontje en Nina,

Ik heb ook een te traag werkende schildklier, hier zijn we in januari 2007 achter gekomen. We wilden toen net de pil laten staan, ik mocht ook ivm mijn slechte waardes absoluut niet zwanger worden, vreselijk balen dus.

In Juni waren mijn waardes eindelijk weer binnen het normale en stabiel (met medicatie) toen hebben we groen licht gekregen.

Als je verder gezond bent dan kun je "normaal" zwanger worden, als de traag werkende schildklier lang onbehandeld is geweest dan kan het iets lastiger zijn.

Ik ben zwanger geweest maar heb helaas een miskraam gehad, dit was pure pech en had niets met de schildklier te maken.

Groetjes Jet

hoi,

Ik ben ook benieuwd waarom je huisarts zegt dat je moeilijker zwanger zou kunnen raken dan een ander. Als je puur een schildklierprobleem hebty tenminste. Op het moment  dat je waarden goed zijn dan heb je volgens mij na enige tijd weer dezelfde kansen als een ander.
Ik zou gewoon eens goed navraag doen en anders mag je misschien wel een afspraak maken bij een endocrinoloog die kan je dat allemaal precies vertellen.

Elke

Terug
Bovenaan