Zwanger worden na 15 jaar pil & spiraal

<p>Hoi,</p><p>Na 9 jaar de pil te hebben geslikt (vanaf mijn 13e wegens hevige ongesteldheid) en vanaf mijn 22e een Mirenaspiraal te hebben gehad, heb ik deze wegens een grote kinderwens afgelopen september laten verwijderen. Nu heb ik veel gelezen over ontpillen, maar aangezien ik 5 jaar een spiraal heb gehad (waarbij je cyclus in principe niet verstoord zou moeten raken), ging ik ervan uit dat ik na het verwijderen van mijn spiraal snel een regelmatige cyclus zou hebben.</p><p>Op 14 september ging mijn spiraal eruit, op 16 oktober had ik pas mijn eerste ongesteldheid (die 4 dagen duurde). Daarna werd ik pas op 29 november ongesteld en in december ook op de 29e. Dit stelde me gerust, het leek een regelmatige kant op te gaan. Afgelopen maand heb ik bijna dagelijks een ovulatietest gedaan in mijn 'vruchtbare periode', maar er werd niets gemeten. Nu ben ik, volgens mijn kalender, twee dagen overtijd, maar de test die ik heb gedaan is negatief.</p><p>Een heel verhaal (sorry daarvoor!), maar ik vroeg me af of er vrouwen zijn die het verhaal herkennen en me wellicht kunnen vertellen hoe hun cyclussen eruit zagen na het stoppen met de pil/Mirenaspiraal?</p><p>Bedankt alvast X</p>
 
Hoi Monica,

Ik ben in mei gestopt met mijn pil. Direct leek ik mijn cyclus op te pakken, want 4 weken later was ik netjes ongesteld geworden. Maanden erna weer netjes optijd. In september ben ik toen een week over tijd geweest, helaas niet omdat ik zwanger was. Daarna weer telkens 28 a 29 dagen met in december 31 dagen. Dus allemaal heel constant. Ook bij mij gaf een ovulatie test in december geen positief resultaat. In januari had ik wel een knal ovulatie test. Ik denk zelf dus dat het gewoon maanden heeft geduurd voordat mijn lichaam weer deed wat het moest. De vraag blijft natuurlijk om het deze maand ook weer zo is, want helaas nog niet zwanger. Het kan dus maanden duren terwijl het lijkt allemaal goed te zijn, als mijn gevoel klopt natuurlijk.

Ik ben dus een gestopt met de pil en heb geen spiraal gehad.
 
ik heb vanaf mijn 16de anticonceptie gebruikt eerst de pil, daarna bijna 10 jaar een spiraaltje. Na het verwijderen van mijn spiraaltje had ik een normale cyclus van 28/30 dagen. Na drie maanden was ik zwanger. Ik weet wel dat ik de eerste maand na het verwijderen van het spiraaltje echt hele gekke klachten had van misselijk, moe, opgeblazen gevoel, kort af enz. maar dat zal vast komen door het ontpillen. Ik had de laatste maand ovulatietesten gebruikt geen echte knalstreep, maar toch zwanger geraakt. Heel veel succes en hopelijk krijg je snel grip op je cyclus.
 
 
 
Ook met een spiraatje kan je cyclus ontregeld zijn, dit gebeurd bij zo’n 50% van de vrouwen dat is ook de reden dat sommigen helemaal niet meer ongesteld worden met een spiraaltje. Het kan dus inderdaad wel even duren voordat je eigen cyclus weer terug is. Ik zou wachten tot je ongesteld wordt en dan weer opnieuw proberen met ovulatietesten? En misschien in een cyclus gewoon net zo lang testen tot je een positieve ovulatietest hebt want je kan dus niet uitgaan dat je op dag 14 deze hebt
 
Misschien een gekke vraag, heb je een corona vaccin gehad?
Ik heb sinds het vaccin ipv elke maand een cyclus die altijd op de 6e begon, een cyclus van 94!! Dagen over gehouden. Toch ineens zwanger, hoe? Geen idee maar het was (nog) niet gepland haha.

Bij mij heeft het iniedergeval echt mijn cyclus helemaal omgegooid
 
Hoi,
Nee, wel vorige maand corona gehad, maar geen vaccin.
Wat bizar, 94 dagen!? Wel fijn dat het geen invloed heeft gehad en dat je nu zwanger bent, gefeliciteerd :) !
 
Ja, ik denk dat ik dat inderdaad ga doen volgende cyclus... Ik vind het zo vervelend dat ik niet weet wat ik kan verwachten, ook qua ongesteldheid. Bedankt voor je antwoord!
 
Terug
Bovenaan