Zwanger worden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap

<p>Hallo dames (en misschien heren).</p><p>Nieuw op dit forum dus even wennen :) </p><p>Echter, na veel zoeken in allerlei topics bij verschillende fora heb ik nog geen antwoord op de situatie waar ik mee zit. Ik hoop dan ook dat hier misschien iemand is die hetzelfde heeft meegemaakt.</p><p>Ik heb ongeveer 2 maanden geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad. Het was de eerste keer dat we serieus voor een 2e zouden gaan, en het (bleek zo achteraf) dus meteen raak. Helaas foute boel, want met 5 weken ineens bloedverlies (en andere klachten die passen bij een BBZ). Ik wist op dat moment niet eens dat ik zwanger was, want ik dacht dat ik mijn regels de week ervoor had gehad. Daarnaast was mijn test negatief. Om een lang verhaal korter te maken: het eindigde in een spontane miskraam zonder operatie. Echter, nu heb ik nog steeds best veel last van mijn zij (waar de bbz zat), regelmatig steken. Ongeveer een weekje na de miskraam was de HCG weg uit mijn bloed en kreeg ook direct erna mijn regels. Nu mochten we van de gynaecoloog direct hierna weer gaan proberen. Ik zit nu 5 dagen voor mijn NOD (mits mijn cyclus net zo regelmatig is hiervoor). Ik ben regelmatig misselijk en heb best het gevoel dat het weer raak zou kunnen zijn (bij mijn zoontje was het ook in 1x en afgelopen keer dus ook, ik sluit niks uit haha). Alleen de gevoelige borsten ontbreken, wat ik bij afgelopen 2 zwangerschappen wel heel erg had, dus overduidelijk is het zeker niet. Echter de pijn in mijn zij is ook de laatste tijd weer wat toegenomen, dus ik ben ook best bang voor wat gaat komen. Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? En hoe lang duurde het voordat je eileider weer genezen was en je geen pijn meer voelde? Misschien dat ik morgen wel ga testen maar ik verwacht eigenlijk negatief omdat het nog best vroeg is..</p><p>Ik hoor graag ervaringen.</p><p>Liefs Jinxie</p>

Ik heb in februari een spoed operatie gehad vanwege een vitale bbz aan de linker eileider (met kloppend hartje....)
Ik ben mijn linker eileider kwijt geraakt die dag. Inmiddels zit ik in ronde 5 ná de operatie en is het nog niet raak bij mij. 
Ik snap dat het ontzettend spannend is, zo ervaar ik het ook! Echter is de wens groter dan de angst en besloten we direct weer ervoor te gaan. Bij ons gaat het om het eerste kindje en was de bbz ook de eerste ronde gelijk raak, je zit echt in een rollercoaster dan!
Ik hoop voor ons dat we gauw weer zwanger zijn en geen bbz hebben. Hou je me op de hoogte? Mocht je behoefte hebben aan contact kan je het altijd altijd laten weten.
Hebben ze in het ziekenhuis geen HSG onderzoek aangeboden? Om te zien of je eileiders wel toegankelijk zijn? Vaak is het wel zo dat een eileider na een bbz beschadigd is en dan een zwak punt kan zijn op evt herhaling. Echter hoeft dat niet zo te zijn en gaat het gewoon goed!

Ik heb geen HSG gehad maar een FIS-echo. Ook doorspuiten net zoals de HSG maar zonder contrastvloeistof. Ze gebruiken met een FIS-echo een schuimend goedje en dat is minder pijnlijk. Alsnog een rot onderzoek hoor..
Bij mij bleek mijn overgebleven eileider in goede staat te zijn. Dit hebben we gedaan in deze ronde, 2 dagen voor de eisprong. Dus ik ben heel benieuwd wat het effect ervan gaat zijn.
Na het doorspuiten ben je voor x aantal maanden verhoogd vruchtbaar omdat er een laagje in je eileider ligt! Heeft dus ook nog gunstige invloed op de kansen voor de zwangerschap :) 
Overigens werk ik zelf op de afdeling gynaecologie en verloskunde en de afdeling fertiliteit. De FIS-echo heb ik door mijn collegas intern laten doen, dat was heel fijn.

Hallo iedereen, bedankt voor de reacties. Misschien wel een goeie om daar inderdaad naar de informeren. Ze hebben niks gezegd over de staat van mijn eileider.. Aangezien de klachten blijven ga ik toch maar bellen komende week en gelijk informatie vragen hiernaar.

ElsieJoy, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Jinxie ik zou zeker bellen idd, vooral ook omdat je nog steeds klachten hebt. Wellicht heb je vocht ophoping door de beschadiging en ervaar je daar klachten van. 
Hou je ons op de hoogte?
Elsiejoy, gefeliciteerd! Binnen 4 maanden is zeker een optie na HSG. Volgens mij is het 3 tot 5 a 6 maanden extra vruchtbaar!

Ik hou jullie op de hoogte. Helaas test negatief, maar 3 dagen voor NOD. Ik zie wel wat er gebeurd wat dat betreft. Ik ga maandag gelijk het ziekenhuis bellen, want ik maak me op dit moment meer zorgen over m'n eileider :(

Terug
Bovenaan