Zwanger worden na curretage

Ik vroeg me af of iemand mij iets meer kan vertellen over hoe het e.e.a. zit?

Moet je nu echt een menstruatie afwachten na curretage? (mijn gyn zegt van wel, maar de meningen daarover zijn vreselijk verdeeld...)

Is het waar dat zolang er nog HCG in je lijf aanwezig is dat je niet zwanger kunt worden?
(las  ergens dat  je  dan nog geen eisprong zou  kunnen krijgen???? Ik dacht juist dat dat mee hielp om sneller zwanger te worden...)

Alvast thanx!
liefs, Miran

Hoi,

Hoe is het verder met je? Kun je er een beetje mee overweg? Een miskraam is altijd een flinke klap.

Ik kan je niet helpen met je vraag over het HCG. Wel weet ik dat het regelmatig voorkomt dat vrouwen gelijk de eerste maand weer zwanger zijn. Dus ik denk niet dat het zo is dat je absoluut niet zwanger raakt als er nog kleine hoeveelheden HCG in je lijf zitten. Ik werd beide keren niet gelijk weer zwanger. Een vriendin van mij wel.

Maar met die maand wachten kan ik je wel helpen. Als er geen medische reden gegeven is, mag je in principe gewoon weer proberen zwanger te raken na een curetage. Ik heb beide keren een curetage gehad. De eerste keer kreeg ik na 4 weken controle. De arts gaf toen aan dat het beter was om een maand te wachten. Dom van hem, want we waren allang weer aan het klussen. Hij gaf aan dat het geen kwaad kon, maar dat het erom ging dat ze dan beter een uitgerekende datum kunnen bepalen. Na mijn tweede curetage (afgelopen april) kreeg ik bij het naar huis gaan een brief met advies mee. Daarop stond dat ik gewoon weer mocht proberen zwanger te raken als het bloeden gestopt was. Ik heb het bij de gyn nog even nagevraagd voor ik naar huis ging. Hij moest lachen en zei: Gewoon doen als het goed voelt. We hebben niet voor niks echoapparaten! Wat een verschil met 3 jaar daarvoor!
Dus als jullie het gevoel hebben dat de tijd er weer rijp voor is, gewoon proberen! Alleen even wachten tot het bloeden gestopt is. En mocht het gelijk weer raak zijn, dan kijkt de gyn gewoon met een echo hoever je bent. Je mag zowiezo al vlot een echo als je een mk gehad hebt.

Veel klusplezier, en ik hoop dat het gauw weer raak is!
Groetjes, Kat

Hoi Kat!

De pijn valt me  tegen: de  krampen zijn soms te...  maar ik moet zeggen dat het iedere dag iets beter gaat. Kan er gelukkig goed en veel over praten en ook  mijn broer en schoonzusje  (die nu ook een kindje verwachten) zijn erg begripvol. Dat scheelt wel veel...ook al blijft het moeilijk. Ben zoals je las al wel weer met een evt. nieuwe zwangerschap bezig. Manlief zou het liefst die maand afwachten,  omdat hij vindt dat, mocht ik wel snel weer zwanger zijn, ik totaal 13 maanden aan het zwangeren (incl. hormonen)  ben... Zit ook weer wat in.....we zien wel hoe het loopt... de natuur kun je niet dwingen, dat is me nu héél duidelijk geworden.

Hoe gaat het met jou? Hoop dat alles goed gaat en dat je in juni een prachtig kind op de wereld mag zetten! Ik kom nog wel eens kijken op het juni forum hoor! Al zal ik niet zo veel reageren... maar zal het  je zeker laten weten als het weer raak is!

Liefs,
Miran

HCG is over het algemeen redelijk vlot weer uit je lichaam. Je kan weer zwanger worden, maar je lichaam moet er wel aan toe zijn. Eigenlijk moet je er gewoon van uit gaan dat het de eerste maand niet lukt. Gewoon om je zelf te behoeden voor nog meer verdriet. Na zo'n miskraam ben je toch wat labieler. Geniet gewoon lekker van elkaar en mocht je zwanger worden, dan is dat mooi mee genomen, en anders heb je de maand er op weer een kans.

Zelf ben ik na de bevalling (ben bevallen na 18 weken zwangerschap) gaan temperaturen. Wilde weten wanneer mijn eisprong was geweest, niet om zwanger te worden, maar om te weten wanneer ik weer ongesteld werd.

3 weken na de bevalling had ik mijn eisprong. 10 dagen later werd ik ongesteld.

Succes meiden

Terug
Bovenaan