zwanger worden na curretage.....

Ik heb 2 weken geleden 2 keer een curretage ondergaan. Ik ben zo benieuwd of ik nu weer snel zwanger kan worden. wie heeft hier ervaring mee?
Bij de vorige miskraam ging alles vanzelf en was ik na 2 maanden weer zwanger. Is het anders bij een curretage?

hai juli, ik heb ook een curretage ondergaan en ik hoorde verschillende berichten. ze hebben mij geadviseerd 1 menstruatie af te wachten, omdat je lichaam toch moet herstellen van het hele gebeuren. er is toch gerommeld in je baarmoeder. ik vond dit zelf ook wel een fijn idee. een kennis heeft ook een curretage ondergaan en is direct weer zwanger geraakt. volgens mij is het gewoon zo, ben jij er klaar voor en is je lichaam er klaar voor, dan zal het gewoon weer lukken. en zo niet, dan maar even een maandje (of langer) afwachten.
groetjes s

Hoi J,

Sneu om te horen. Ik denk wel dat S gelijk heeft hoor, als je lichaam er klaar voor is dan komt het vanzelf goed. Ik duim voor je dat het snel mag zijn.

Groetjes Petra

hier nu ook bijna 2 week geleden een curettage gehad (14 januari) en onze gyn vond het geen enkel bezwaar als we direct weer zouden proberen zwanger te worden en het te raken.... ook hij is van: als je zwanger wordt is je lijf er weer klaar voor.
Volgens hem geen grotere kans op een miskraam of een andere reden om een maand te wachten....

Wij hebben besloten verder niks te tegen een zw.schap. Ben ook direct door gegaan met het slikken van (de verhoogde dosis) foliumzuur in het kader van 'je weet maar nooit' al staat mijn hoofd op het moment nog niet echt naar al die 'gezelligheid in bed'  en das natuurlijk wel nodig.... maar je weet niet hoe de rest van de maand verloopt natuurlijk .

Heb dus zelf nog ervaring met zwanger worden na een curettage wel weet ik van 3 vriendinnen die het hebben ondergaan... 2 waren in de eerste maand alweer zwanger en kregen gezonde kindjes, de ander heeft meer dan een half jaar geduurd voor ze weer zwanger was...(en een gezond kindje kreeg)

groetjes,
Marije

Hoi,

Mijn curettage is een vandaag 4 weken geleden. Ook wij mochten gewoon verder gaan met zwanger worden, hoefden niet te wachten. Dus dat doen we dan ook maar niet. Wel zei de gyn. dat het rustig 6 tot 8 weken kon duren voor ik ongesteld zou worden. Volgens de vk maakte het niet uit met weer zwanger worden of je een spontane miskraam had gehad of een curettage. Ik wacht wel rustig af. Uiteraard hoop ik dat ik snel weer zwanger ben.

groetjes, keesje

Hallo

Ik heb in 2006 2 miskramen gehad.
De 1ste miskraam was januari 2006 met 5 weken , en de 2de was in maart 2006.
Moet wel zeggen dat ik iedere keer vrij snel zwanger raakte.
En in april 2006 was ik weer zwanger.Ook ging het weer ens goed mis, die zwangerschap heeft tot 38 weken geduurt. Mijn dochtertje is overleden aan een domme pech.Gelijk na mijn bevalling ben ik gecurreteerd omdat mijn placenta er niet van zelf er uit kwam , Hij zat zo vast dat ze hem met de hand eruit hebben getrokken.Dat was allemaal in januari 2007.Toen na mijn bevalling heb ik 3 maanden nog gevloeid , toen kwamen ze er achter dat er nog een stukje placenta er in zat wat aan het verkalken was. Dus in maart werd ik weer gecurreteerd. In april zijn we weer aan het klussen gegaan , en in juli ben ik weer zwanger geraakt.
Ben nu 27+4 dagen zwanger en het gaat heel erg goed.
Dit is mijn ervaring van een curretage.

Ik hoop dat je snel zwanger raarkt.

Groetjes

peggy mama van anouk*
en 27 + 4 dagen zwanger.

Hoi;

In oktober 2007 heb ook ik een curretage gehad na een zwamgerschap van 20 wkn. Na 6 weken werd ik weer ongesteld en wij hebben er zelf voor gekozen om 2 maanden te wachten voordat wij het weer zouden proberen. In december hebben we het voor het eerst onbeschermd gedaan en het was meteen raak. Dinsdag moeten we naar de gynacoloog voor een echo/onderzoek.

gr,

Mahogany
moeder van Marylee*

Terug
Bovenaan