Zwanger worden na curretage

Hoi dames,

In december hebben we na 11 weken gehoord dat het vruchtje niet meer leefde.   Het is toen wel deels zelf losgekomen. Maar na veel bloedverlies ben ik toch nog naar het ziekenhuis gedaan en hebben ze een curretage gedaan.
Nu willen we toch heel graag een derde kindje, maar het wil nog niet echt lukken. Wie herkent dit?   Mijn cyclus was de eerste paar maanden altijd 28 dagen en nu sinds 2 maand 26 dagen.

graag jullie reacties.

Groetjes truus

hoi,

Wat vervelend dat het nog niet zo wil lukken.... zeker na een mk wil je niks liever dan snel weer zwanger zijn. Had ik tenminste wel.
Ik ben in januari gecuretteerd en ben daarna geheel tegen verwachting in nooit meer ongesteld geworden. Pas bij de 2e controle bij de gyn (en een paar testen verder) bleek ik al bijna 8 week zwanger te zijn. Dus geen ervaring met nog niet zwanger worden, maar denk dat je je in dat opzicht geen zorgen moet maken om de curettage... ook na een curettage kan je gewoon zwanger worden en tja ook dan kan het langer duren helaas.

Succes en hopelijk mag het snel lukken!

groetjes,
Marije

Hallo Truus.
Ik heb 22 april een curettage moeten ondergaan... ik was 22 weken toen mijn vliezen spontaan braken. 3 dagen later ben ik bevallen van mijn meisje.
Ik ben sindsdien al wel ongesteld geworden. dit is nu zo ´n 2,5 week geleden. We wachten nu vol spanning af of ik over 2 weken weer ongesteld word of niet.
Ik heb geen idee hoe mijn cyclus is. dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Vorig jaar september stopte ik met het slikken van de pil. die slikte ik al wel zeker 9 a 10 jaar. en 2 maanden later was ik onverwachts snel al zwanger. Ik heb dus niet eens bijgehouden hoe mijn cyclus in elkaar zat. Als ik nu niet zwanger ben zal ik er ook eens op gaan letten en gaan tellen.
Ik hoop dat het voor jou binnenkort raak is. Verlies geen hoop. het gebeurd heus nog wel. al duren de dagen , weken en maanden zo wel gigantisch lang....
Heel veel succes Truus.

Groeten Isabel.

Hoi truus,

Ik zit ook al sinds december te wachten op een zwangerschap na een miskraam (11+5d)  met curetage. Maar dat lukt ook nog niet echt. Op zich is mijn patroon redelijk normaal, af en toe een paar dagen langer, maar vanwege het gebruik van ovulatiestrips weet ik dat gewoon.
Als je op het forum leest lukt het de meeste toch redelijk snel weer zwanger te raken. Ik probeer maar in m'n hoofd te houden dat zwanger raken zonder een miskraam ook een jaar op zich kan laten wachten, dus ja, hopelijk is het snel zover, ik word er ook wel eens moedeloos van en denk dan: laat maar. Maar dat lukt uiteraard niet, want   we willen toch wel graag een derde kindje.

groetjes, keesje

Bedankt voor jullie reacties op mijn bericht van zwanger worden na curretage. Ik wou graag weten hoe jullie ervaringen zijn omtrent het zwanger worden na curretage. Fijn dat er meer mensen wachten net zoals ik. Ik zit nu nog te twijfelen om te gaan testen met een ovulatie tester. Maar heb ook gehoord dat het niet altijd zin heeft??  

Groetjes truus

Hoi Truus,

Ook wij wachten na MK 23 maart  + curettage (12 weken) op nieuwe zwangerschap.Al weer 3 rondes ongi gehad. Elke keer telerstelling. Mijn cycles was altijd 27-28 dagen en nu de laatste 26 dagen. Ik heb nu toch maar ovulatietesten besteld (www.sensitests.nl). Ik heb er geen ervaring mee maar dan weet ik in elk geval ongeveer wanneer mijn eisprong is. Verder probeer ik er wel iets relaxt onder te blijven.
Ik heb een zoontje van bijna 2. Het is dus al eerder heel goed gelukt.

Heb vertrouwen ( zeg ik ook tegen mijzelf). Groetjes Linda

Hallo Truss, allemaal,

ik kan je helaas niks vertellen over die ovutest. ik probeer dat voor mezelf in ieder geval zo lang mogelijk uit te stellen. Ik ben bang dat ik me dan suf ga zitten testen..
Ik zou er gek van worden! Ze zullen vast wel helpen anders bestonden ze niet. Maar ik weet niet of het zo handig is voor jouw gemoedsrust.. Maar dat is natuurlijk een keuze die iedereen voor zichzelf moet nemen. En bovendien ben ik het pas weer aan het proberen... ik heb pas 1 ongesteldheid gehad na 5 weken na de curettage.. misschien dat ik over 3 maanden een dozijn van die testen thuis heb liggen... wie weet...
Maar voor nu is dat mijn mening erover.
En hoe cliche het ook klinkt, het is wel waar, en ik hou me er ook aan vast. Het komt echt goed. Het zal je ooit gegund zijn. Maar wanneer.. tja....

Groetjes Isabel

Hallo Allemaal,

Ik ben in oktober 2006 gestopt met de pil en werd in april 2007 voor de eerste keer zwanger... heb toen een miskraam gekregen met 8wk... kwam daar pas 15 juni 2007  achter en ben toen ook gecurateerd... Ik ben toen pas weer ik maart 2008 zwanger geraakt. Ik vond dit zelf erg lang duren en heb het er toen ook met de Gyn over gehad,,..maar zij zei dat dit juist netjes  was! het duurt natuurlijk lang maar ze zei je lichaam is nu wel weer helemaal klaar voor een  zwangerschap..
Helaas eindigde deze zwangerschap ook in een miskraam na 6wk deze keer is het wel zelf af gekomen..(was in april 2008)
Ik ben nu voor  de derde keer zwanger (ca 5wk)  dus ben nu maar 1x ongi geworden  tussendoor..

Ik denk dat het dus aan meerdere dingen kan liggen..maar probeer je vooral niet te druk te maken  (ik weet het; is makkelijker gezegd dan gedaan) en anders gewoon bellen met  je verloskundige/gynacoloog

Liefs Suzanne

Terug
Bovenaan