zwanger worden na de pil

Hallo,
ik ben 32 en na 15 jaar continue pilgebruik sinds begin juni gestopt omdat ik mijn cyclus "op orde" wil hebben voor ik zwanger wil worden. Nog niet ongesteld geworden sindsdien (en niet geklust dus zwanger lijkt me erg onwaarschijnlijk). Ik ben benieuwd hoe lang het bij anderen heeft geduurd voor ze weer ongesteld werden na stoppen met de pil (mercilon)voor ik me zorgen ga maken! Graag jullie reacties...

Hallo Mieke,

Ik heb 10 jaar de pil geslikt microgynon 30 en ben ook in juni gestopt werd na 28 dagen ongi. Nu is dat hoe het hoort maar het kan dus best dat ik nu bijv. 6 weken moet wachten voor ongi. Het is bij ieder persoon verschillend. Ik kan dus niet meepraten over dat het wegblijft wel weet ik dat er meer zijn die er heel lang op wachten of heel erg onregelmatige cyclus krijgen. Ik denk dat je geduld moet hebben hoe moeilijk het ook is. Mocht het je te lang duren dan ga je toch naar de HA. Veel succes in ieder geval.
Gr.

Hoi Mieke,

Ik heb 11jaar de Microgynon 30geslikt en werd na 28dagen ongesteld, naarna pas weer na 48dagen, toen een paar keer 30-33dg. Het wisselde dus het kan even duren voordat je hormonen uit je lichaam zijn.

SUcces

XX Bibi

Hoi Mieke,

Ik heb ook Mercilon geslikt (9 jaar) en ben halverwege juni gestopt. Ik ben meteen na stoppen ongi geworden en nu weer na een cyclus van 31 dagen. ben zelf erg benieuwd hoe lang mijn volgende cyclus is.

Succes!

Groeten Vanessa

Hoi,

Mijn (nog maar korte) ervaring na het stoppen met de pil. Laatste pil geslikt op 17 juni. Paar dagen later ongesteld geworden van 21 t/m 25 juni. En nu (alweer?) ongesteld, vanaf 14 juli. Wat is nu dag 1 van mijn cyclus? Is dat de eerste dag na het slikken van mijn laatste pil (dus 18 juni) of is dat de eerste dag van mijn eerste menstruatie (dus 21 juni)? Als dat laatste het geval is en gezien het feit dat ik nu alweer ongesteld ben, betekent dat dat ik een cyclus van slechts 23 dagen heb. Als het eerste het geval is, zou ik een cyclus van 27 dagen hebben. Wie kan mij hier duidelijkheid over geven?

Bedankt,
MP

hoi hoi,ik heb 11 jaar de pil geslikt,ik werd gelijk ongi!en me cyclus is van af het begin meteen goed geweest,heb ik erg geluk mee want somige deed het een tijdje,je hoeft je echt geen zorgen te maken,elk lichaam is anders en er zijn er genoeg hier die een onregelmatig cyclus hadden,die toch zwanger raakte veel sucses gr manuela

Hoi,

Ik heb 8 jaar microgynon geslikt en ben 27 april gestopt. Ben nu nog niet ongesteld geweest. Het kan soms wel een half jaar duren. Dat is bij idereen verschillend. Ik heb het advies gekregen om zo langzaamaan een keer bij de HA langs te gaan. Maar zoals je leest, er is geen pijl op te trekken...het is bij iedereen weer anders. Succes ermee.

Groetjes MArianne

Terug
Bovenaan