Zwanger worden na de prikpil

<p>hallo dames..</p><p>ik ben een beetje ten einde raad!!!</p><p>mijn vriend en ik willen graag een kindje.. </p><p>ik heb in december 2018 mijn laatste prikpil gehad..dus zou eigg in april 2019 een nieuwe prik moeten krijgen.. dit heb ik toen niet gedaan omdat ik meekreeg dat het lang kon duren voordat je weer ongi wert.. nou in juni 2019 werd ik ongesteld duurde netjes 5 dagen.. ( in het verleden Had ik een regelmatige cyclus) ik heb meteen een app gedownload om alles bij te houden..</p><p>Mijn app geeft nu aan dat ik al 13 dagen overtijd ben.. en ik tot nu toe op een cyclus dag zit van 42... dit maakt mij een beetje zorgen.. ik heb al zoveel testen gedaan om te hopen dat hij posetief wordt helaas zonder resultaat..</p><p>weet iemand of dit normaal is??</p><p>ik heb wel de laatste 2 weken gevoelige borsten en meer eetlust en het gevoel dat ik ongesteld wordt..</p><p>herkent iemand dit ?! Weten jullie raad</p><p>naar de huisarts gaan vind ik persoonlijk nog erg vroeg.. ze zeggen toch wacht nog maar een paar dagen..</p><p> </p><p> </p>

Ik denk dat je lichaam nog even tijd nodig heeft. Ik ben al 2,5 jaar van hormonen af, hiervan ben ik pas flink een jaar regelmatig ongesteld. In juni ben je pas voor het eerst goed ongesteld geworden, geef je lichaam nog even tijd. Focus misschien op je eisprong, vanuit daar kan je ebt je menstruatie of zwangerschap peilen?

Dit zou dus pas de 2e cyclus zijn nadat je weer ongesteld bent geworden toch? 
Ik denk ook dat je cyclus gewoon nog niet regelmatig is. En wellicht heb je de eisprong later gehad, als je die niet met zekerheid hebt vastgesteld zou je ook niet precies kunnen zeggen wanneer je weer ongesteld zou moeten worden. 
Ik ben in juli 2017 gestopt met de prikpil, na 4 maanden ongesteld geworden, 2 cyclussen van 28 dagen gehad en daarna wisselend. Ik zit nu sowieso tussen de 26 en 33, maar heb in het eerste jaar ook langere uitschieters gehad varierend tussen de 36 en 48 dagen. 
Dit jaar 2x een vroege miskraam gehad, dus bij mij duurt het allemaal wel heel erg lang. Hoop dat het bij jou sneller gaat! Maar ik zal me nu nog niet al te veel zorgen maken qua cyclus. 

Ik ben bij de gynaecoloog geweest omdat mijn cyclus helemaal op zn gat lag (om de 2 weken ongesteld en ook een keer bijna een hele maand) dit was na het gebruik van de spiraal. Toen ik daar kwam en vertelde dat ik daarvoor de prikpil had gehad verklaarde dat voor hem een heleboel. Ik had de prikpil toen 1 jaar en 3 maanden geleden voor het laatst gehad en hij zei dat een prikpil krijgen als je ooit een zwangerschapswens hebt eigenlijk helemaal niet goed is.
Als je die namelijk krijgt garanderen ze dat hij 12 weken werkt, maar in werkelijkheid werkt hij veel langer en die hormonen stapelen zich iedere 12 weken weer op. Tegen mij zei hij dat hij dacht dat het nu langzaam wel uit mn lichaam moest zijn. Een maand later was ik zwanger..
Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo loopt want iedereen is anders, maar vond de uitleg van hem heel duidelijk en verklaarde voor mij een heleboel. Houdt er dus rekening mee dat je cyclus nog helemaal van slag kan zijn en zeker nog in het begin als je nog vol hormonen zit!
Hoop dat je cyclus zich snel herpakt!

De huisarts zei tegen mij dat het wel den jaar kan duren voor het helemaal uit je lichaam is . 
Ik heb de laatste in sep 2018 gehad
feb eerste menstruatie maar lange cyclus 
nu laatste 2 keer 24 dagen cyclus 
heb ook teunisbloemolie geslikt 

Terug
Bovenaan