zwanger worden na de prikpil

A

Anoniem

Guest
hoi meiden
wij zijn in maart gestopt met de prikpil na 2 jaa
en ik heb al 2 kindjes
nou ben ik gewoon ongi geweest met de prikpil
maar mijn nod was op 25 april en tot op heden niks
de zwangerschapstest zeg negatief
dus nu heeft de huisarts gezegd ga maar 3 maanden aan de gewone pil om je cyclus weer op gang te krijgen

mijn vraag wie heeft dat ook gehad
ik word er gek van ik wil tog zwangerraken en niet wachten
ik heb al 2 kindjes en die waren allebei over de pil

groetjes nijntje

Hoi Nijntje,

Ik heb een paar jaar terug 1 maal de prikpil gehad. Omdat het mij totaal niet beviel heb ik hem toen niet weer gehaald. Op advies van de huisarts heb ik toen rustig afgewacht tot mijn menstruatie weer op gang zou komen. Nou, na een half jaar ben ik zelf maar weer met de pil begonnen om mijn cyclus wat op gang te krijgen. Na 3 maanden ben ik gestopt met de pil omdat we graag nog een derde kindje wilden. Dit heeft uiteindelijk nog een jaar geduurd, voordat ik een positieve test had.

Ik hoop van harte dat het bij jullie sneller lukt!

Groetjes,

Suus

Hoi Nijntje,

Juist omdat ik veel had gehoord en gelezen dat het na het stoppen met de prikpil lang kan duren voordat je cyclus weer op gang komt hebben wij ervoor gekozen om toch weer de gewone pil te gebruiken na de geboorte van ons zoontje. Ik vind het alleen een rare gedachte dat je aan de gewone pil gaat om je cyclus op gang te krijgen. Ik ben geen arts of zo, maar de pil verstoort juist je cyclus. Je hoort vrouwen genoeg die na het slikken van de gewone pil lang moeten wachten tot hun cyclus weer op gang komt.
Daarom vraag ik me af hoe het slikken van de gewone pil jou cyclus weer op gang moet helpen.

Ik kan je helaas verder niet helpen, omdat ik verder geen oplossingen heb gehoord.

Sterkte meid en hopelijk komt je cyclus snel op gang.

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi Nijntje,

lijkt mij eigenlijk een beetje vreemd om je cyclus weer op gang te krijgen door nog meer hormonen die je cyclus feitelijk verstoren in je lijf te stoppen...
Misschien is het voor jou een idee om eens een afspraak bij een osteopaat te maken. Dat is net zoiets als een chiropractor, met dat verschil dat ze ook je ingewanden behandelen. Ik ben er afgelopen jaar geweest vanwege hormonale problemen, (migraine in menstruatieweek). Ik heb een aantal jaren de pil geslikt en dat heeft me bepaald geen goed gedaan. De osteopaat heeft voornamelijk mijn lever behandeld: die bleek overbelast door alle hormonen, kon deze niet goed verwerken, waardoor m'n lever zo'n beetje niets meer deed.
Mogelijk dat bij jou iets soortgelijks aan de hand is en je op die manier, zonder zooi in je lijf, je cyclus weer op gang kunt krijgen...

Terug
Bovenaan