Zwanger worden na een BBZ

Ik kon op deze forum niets vinden over zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik ben in oktober van dit jaar geopereerd aan een BBZ. In september kwam ik erachter dat ik zwanger was (in juli gestopt met de pil). Dit geluk heeft 2 weken geduurd en toen kreeg ik ineens bloedingen. In eerste instantie werd er gedacht aan een miskraam (ik was ook doorverwezen naar een echocentrum, maar daar konden ze niets bijzonders zien). De drie weken daarna heb ik alleen maar bloedingen gehad. Ik had de miskraam toch wel snel een plekje gegeven, maar toen sloeg het noodlot toe; op een avond kreeg ik heftige pijn rechtsonder. Ik kon niet zitten, noch lopen. Snel opgenomen in het ziekenhuis en toen bleek ik dus nog zwanger te zijn. Geopereerd, waarbij mijn rechtereileider is verwijderd.

Nu twee maanden later proberen we weer zwanger te worden. 3 december mijn laatste menstruatie gehad (die overigens snel weer regelmatig op gang kwam; 2x na 26 dagen). Nu voel ik steeds weer trekken in mijn onderbuik en moet ik ongelooflijk veel naar de wc. Dit had ik dus ook in september, dus ik vermoed dat ik weer zwanger ben.

Ik vroeg mij af of er andere dames zijn die dit hebben meegemaakt. Mijn vraag is dan ook; kan het zo zijn dat je zo snel na een BBZ weer zwanger kan raken, met één eileider?

Ik ben toch wel nieuwsgierig. Ik hoop dat ik het nieuwe jaar inluid met goed nieuws!!

hoi elly, ik heb het helaas ook mee gemaakt begin dit jaar. was gestopt met de pil in november 2010 want we wilden heel graag een tweede kind. eind januari was ik zwanger, maar ik testte pas in maart positief, gigantisch positief! toch klopte er heel veel niet, had ook bloedingen en het voelde niet goed. de huisarts nam me niet serieus en vond dat ik niet moest zeuren en gewoon lekker zwanger zijn. mijn vk heeft nog een echo gemaakt, waar niks op te zien was. ze heeft me door gestuurd naar de gyn en die stuurde me naar huis met een miskraam. 3 dagen later lag ik met spoed in het ziekenhuis met een liter bloed in me buik, was 2 maanden zwanger en het vruchtje zat in m'n rechtereileider. die was gescheurd dus je kent het, heel erg buikpijn en erg ziek. ook met spoed geopereerd en ook m'n rechter eileider kwijt.

ik wilde ook heel graag snel weer zwanger worden, maar geef het de tijd. het is niet niks en ik heb het er heel erg moeilijk mee gehad. ik ben nu weer 20 weken zwanger, het heeft 5 maanden geduurd. toen ik positief testte, werd ik heel erg bang, bang dat het weer zou gebeuren en dat het weer bbz was. ik heb 5 echo's gehad vanaf week 5, dus ik wist snel dat het goed zat. toch valt deze zwangerschap me heel zwaar, alle angst die ik heb gehad en die ik nog steeds heb soms onderdrukken m'n blije gevoelens. ik heb nog niks gekocht voor de baby en ik kan totaal niet genieten ervan. mijn vk zegt ook, het is niet niks wat je hebt meegemaakt en kon zich goed voorstellen dat ik het vertrouwen in mn lichaam kwijt ben.

daarentegen gaat het wel goed met mn zwangerschap, maar en elke dag bezig met bevestiging zoeken dat het kindje nog leeft. ik heb komende dinsdag de 20 weken echo en hoop dat ik het dan los kan laten.

al met al, ben ik heel blij dat ik weer zwanger ben/kon worden maar neem het niet te licht zo'n bbz. praat er veel over met je partner of vriendinnen en zorg dat je het goed verwerkt. als je denkt dat je zwanger bent, doe dan gelijk een test want je moet er vroeg bij zijn!! fijne feestdagen en succes met zwanger worden, maar geef het de tijd!

Hoi elly,
Ook ik heb net twee miskramen gehad en een bbz in oktober. Hierna 1x ongesteld geworden op 28nov en nu weet ik sinds zaterdag dat ik weer zwanger ben. Ben stik nerveus en krijg velgende week en de week daarna echo's. Kon het ook niet geloven dat ik al zo snel weer zwanger ben want ook ik mis 1 eileider en een eierstok.

Terug
Bovenaan