Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Moeder van een gezonde zoon van 5, kinderwens voor een tweede. Inmiddels 2 miskramen verder, die er al behoorlijk inhakte, maar ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, waardoor er een eileider verwijderd is. Sindsdien lichamelijk veel last (gehad), vreselijk heftige eisprong (ik word er ziek van) en veel stemmingswisselingen.

De operatie is 8 maanden geleden gebeurd, sinds een maand of 4 is de kinderwens weer aanwezig en durf ik het lichamelijk aan. Mentaal kan ik het weer, ik weet wat ik lastig vind, accepteer dat en ga daar open mee om.Maar het lijkt wel of mijn lichaam het niet kan. Klinkt heel verwend, maar was elke keer ( zoon en 2 mk's) snel zwanger en nu, alle symptomen, inclusief overtijd zijn, maar elke keer komt de menstruatie is zijn hevigheid weer.

Graag zou ik verhalen willen horen hoe het anderen verging na de bbz en wanneer was er weer sprake van een zwangerschap??

Groetjes, Sun

Hallo,

Heftig hoor.
Ik heb geen ervaring met bbz wel 2 gewone miskramen. Van mijn eerste 2 kids was ik snel zwanger. Na mijn laatste miskraam van nu 10 maand geleden nog steeds geen zwangerschap.
Als ik jou was zal ik de verloskundige bellen met je vragen. Zij weten daar veel van af is mijn ervaring. En zo niet gewoon naar je huisarts gaan.
Sterkte!

2 miskramen , gezond kindje, 3 miskramen in vroeg stadium waarvan 1 verdenking op bbz. Gelukkig was dit niet zo. Nu zwanger 21 weken.
4 zwangerschappen in 7 maanden tijd. Bij 1 eierstok heb je natuurlijk iets minder kans op een snelle zwangerschap gezien er nog maar 1 eierstok een ei produceert en de maand erop dus waarschijnlijk geen eitje is. Eierstokken wisselen elkaar toch elke maand af??
Geef jezelf de tijd en de ruimte, soms kan je hoofd er helemaal klaar voor zijn maar je hart nog niet helemaal. Succes!!

Je kans is natuurlijk een stuk kleiner. En dat zal niet precies de helft zijn. Ik heb vaak 2 keer achter elkaar dat er aan dezelfde kant een eitje groeit. En vier maanden is nog niet zo lang. Zeker niet met 1 eierstok. Geduld is heel belangrijk en weet uit ervaring hoe moeilijk dat is. Ik heb zelf geen bbz gehad, 3 miskramen.

Dat van dat het langer duurt met 1 eierstok is NIET waar. De overgebleven eierstok neemt het over.
Je heb gewoon elke maand een eisprong.

Dan nog is 4 maanden niet lang. Pas zorgen gaan maken als je na een jaar proberen niet zwanger bent

Terug
Bovenaan